Saada vihje

Ameeriklased on nõus ostma kallimaid pileteid, et vältida United Airlinesi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
United Airlines'i lennukid Boeing 737-800 ja A320 Airbus
United Airlines'i lennukid Boeing 737-800 ja A320 Airbus Foto: LOUIS NASTRO/REUTERS/Scanpix

Pärast vietnami päritolu arsti David Dao lennukist välja lohistamist 9. aprillil Chicagos on United Airlinesi tabanud niivõrd suur mainekahju, et reisijad on nõus maksma kõrgemat hinda vaid selleks, et vältida nendega lendamist.

Morning Consulti uuringust, kus osales peaaegu 2000 täiskasvanut, selgus, et 79 protsenti küsitletutest soovib igal juhul vältida nüüdseks juba kurikuulsat lennufirmat. 44 protsenti oli seejuures valmis maksma pileti eest rohkem, isegi kui see tähendas, et otselennu asemel tuli valida vahemaandumisega lend.

Samas kinnitas lennufirma, et kedagi juhtumi tõttu lahti ei lasta. «See oli mitme valdkonna süsteemitõrge. Me ei ole hetkekski kaalunud kellegi vallandamist,» ütles United Airlinesi tegevjuht Oscar Munoz.

Lennufirmas korraldatakse ka uurimine, mille tulemused tehakse avalikuks 30. aprillil. Selle ajani ei ole United Airlinesi esindajad nõus jagama infot selle kohta, kas ülebroneerimine kestab uurimise ajal edasi või mitte.

«Me seisame vastakuti mitmete probleemidega. Ma ootaks pigem uurimise lõpu ära ja seejärel räägiks sellest lähemalt,» lausus Munoz.

Samas on United Airlinesi tegevjuht lubanud, et ettevõte teeb mitmed protseduurilised muudatused. Muuhulgas peavad lennufirma meeskonna liikmed nüüd lennule registreeruma tund enne õhkutõusu, et vältida olukorda, kus reisijad on kõik juba pardal, kuid peavad seejärel lennukist ikkagi lahkuma. Teisi muudatusi ei ole veel avalikustatud.

United Airlinesi presidendi Scott Kirby sõnul on veel liiga vara öelda, kas David Daoga toimunud vahejuhtum mõjutab ka piletite broneerimist. «Meil puuduvad selle mõõtmiseks vajalikud andmed,» ütles ta.

Munoz on reisijatelt korduvalt vabandust palunud, kuid tema esialgset tegevusetust ning juhtumi alavääristamist märgati ja pandi ka pahaks. Tema sõnul on lennufirma püsikliendid avaldanud ettevõttele siiski toetust ja pakkunud välja ka ideid, kuidas asju paremini ajada. Väidetavalt on tegevjuht olnud kõige prominentsemate püsiklientidega ka otseühenduses.

Dao palkas kaks advokaati ja kaebas United Airlinesi kohtusse. Pärast lennukis aset leidnud vahejuhtumit ja vägivaldset kohtlemist on vietnami päritolu arstil oma endise välimuse taastamiseks vaja kirurgilist sekkumist, kuna mees jäi ilma kahest esihambast ning rüseluse käigus murdus tema ninaluu.

Viimase pooleteise nädalaga langes ka United Airlinesi aktsia hind, kukkudes 4,4 protsenti, 67,75 dollarini. Samas on kliendi kallal vägivalla kasutamise üldteatavaks saamise pikaajalist mõju lennufirma mainele veel vara hinnata.

Tagasi üles