Hädamaandumisi tuleb tegelikult üsna sageli ette, kuid enamikul juhtudest ei ole õnneks tegu millegi õõvastava või eluohtlikuga.
Kümme lennujaama, kus tehakse kõige rohkem hädamaandumisi
Mõni lennujaam satub aga sagedamini hädamaandumist tegevate lennukite teele ning nad peavad selle koormusega ka edukalt toime tulema, vahendab Telegraph.
Henderson Field lennujaam, Midway Atoll, Ameerika Ühendriigid
Pisike Midway saar on hädamaandumiseks paras nendele lennukitele, kes on parajasti ületamas Vaikset ookeani. Saare eelarve on nii väike, et turiste seal vastu ei võeta, kuid sellegipoolest on suudetud tegusana hoida lennujaama, mis suudab pakkuda tuge abivajavatele lennukitele. Kuna piirkonnas on suur hulk albatrosse, võib seal maanduda öösiti vaid novembrist juunini.
Mataveri rahvusvaheline lennujaam, Lihavõttesaar, Tšiili
Kuigi enamik inimesi teab Lihavõttesaart 887 suure Moai kuju poolest, on see paik pilootide hulgas tuntud ka võimaliku hädamaandumisjaamana. Saare 3,3 kilomeetri pikkune maandumisrada jaotab saare peaaegu kaheks.
Ted Stevens Anchorage'i rahvusvaheline lennujaam, Alaska, Ameerika Ühendriigid
See on vajalikuks punktiks lennukitele, kes kasutavad polaarrada ehk lendavad Põhja-Ameerikast Venemaale või Kaug-Idasse. Anchorage'i asukoht on selleks igati sobiv, sest ta ei asu teistele suurtele lennuväljadele liiga lähedal ega ei ole neist ka liialt kaugel.
Tenerife North lennujaam, Tenerife, Hispaania
Siin toimus lennundusajaloo üks suurimaid katastroofe, kus udus põrkasid kokku kaks Boeing 747 lennukit, KLMi ja Pan Ami lennuk. Mõlemad lennukid olid ümber suunatud Gran Canarialt, kuhu pommitamise tõttu ei olnud võimalik maanduda. Tänaseks on sellest lennujaamast saanud Kanaari saarte keskus, kuhu lennatakse mandrilt, mujalt Euroopast ja Põhja-Ameerikast. Lisaks pakub lennujaam peatuspaika Atlandi ookeani ületavatele lendudele.
Shannoni lennujaam, Iirimaa
Taaskord on tegu ühe lennujaamaga, mis asub otsekui maailma serval. Seda on varasemalt muu hulgas kasutatud ka sõjalistel eesmärkidel, kuid nüüd pesitsevad seal ikka reisilennukid.
Ganderi rahvusvaheline lennujaam, Newfoundland, Kanada
Reisilennunduse algusaegadel oli Gander pikamaalendudel kindel peatuspunkt, sest vahepeal oli vaja kütust lisada. Nüüd sellist vajadust enam pole, mistõttu on ka selle paiga kasutamine oluliselt vähenenud. Siiski on see lennujaam oma suurepärase asukoha poolest hädamaandumistel sageli abiks.
Keflaviki rahvusvaheline lennujaam, Island
Keflaviki lennujaam sai alguse hoopis sõjalistel eesmärkidel. Selle ehitasid Teise maailmasõja ajal Ameerika Ühendriigid. Keflavik on abiks nendele lennukitele, kes satuvad hätta Atlandi ookeani ületades.
Cold Bay lennujaam, Alaska, Ameerika Ühendriigid
Kuigi tegu on Ameerika Ühendriikide kõige pilvisema paigaga, võtab see paik vastu ohtralt lennukeid, mis on hätta sattunud Atlandi ookeani ületades. Ühtlasi on Cold Bays Alaska suuruselt viies, 3103 meetrit pikk maandumisrada.
RAF Ascension saar
Siinne lennujaam hüljati pärast Teist maailmasõda, 1982. aastal võeti see sõjalistel eesmärkidel ajutiselt uuesti kasutusele, kuid nüüd pakub see vaid hädamaandumiseks vajalikku peatuspunkti Atlandi ookeani ületavatele lendudele.
Jakutski lennujaam, Venemaa
Jakutski lennujaama külastavad tavaliselt küll vaid siselennud, kuid samuti on see paik võimeline abi pakkuma lennukitele, kes on hätta sattunud. Peamiselt satuvad sinna lennukid, kes lendavad üle põhjanaba ja on teel Kaug-Idasse.