Elektroonikakeeld muudab lendamist tegelikult ohtlikumaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektroonikakeeld
Elektroonikakeeld Foto: Vida Press

Ühendriikide elektroonikakeeld, mille kohaselt ei tohi enam käsipagasis olla teatud elektroonikaseadmeid, muu hulgas ka sülearvuteid ja tahvelarvuteid, ei muuda lendamist tegelikult turvalisemaks. 

Euroopa lennuturvalisusamet on kinnitanud, et kui liitiumakudega seadmed pannakse äraregistreeritavasse pagasisse, võib tekkida olukord, kus seadmed süttivad, kuid keegi ei saa nendega tegeleda, vahendab news.com.au.

Mureavaldusele vastas Ameerika Ühendriikide transporditurvalisuse amet väitega, et keelu koostamisel on tehtud tihedalt koostööd ka Ühendriikide Lennuametiga ja lennufirmadele on antud edasi spetsiifilised nõuded, kuidas elektroonika ja liitiumpatareidega ümber käia.

Seevastu seisis Euroopa ameti brošüüris selgelt: «Kui isiklike elektroonikaseadmete võtmine salongi ei ole lubatud, siis tähendab see seda, et järjest suurem hulk on neid seadmeid lennuki pagasiruumis. Tulekahju tekkimise riski vähendamiseks tuleb kasutusele võtta teatud ettevaatusabinõud».

Sülearvutid peavad äraregistreeritud pagasis olema välja lülitatud ja omanik peab olema veendunud, et arvuti ei saa kogemata taas käivituda. Kuigi Euroopa ameti soovitused ei ole kohustuslikud, ärgitavad nad kindlasti lennuturvalisusteemadel uusi vaidluseid.

Eelmisel nädalal avaldas üks grupp, kes esindab 38 000 Euroopa pilooti, teate, et nemad on keelu tõttu «tõsiselt mures», sest see tekitab uusi turvariske. 

Tagasi üles