Indias said lennunumbrid otsa ning tekkinud on kaos

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Air India
Air India Foto: Vida Press

Viimasel ajal on hakatud Indias eriti sageli just lennutransporti kasutama, mistõttu ei jätku seal enam numbrikombinatsioone.

Indias pakub üle poolsaare lende rohkem kui tosin riiklikku ja eralennufirmat, mis on tekitanud lennunumbrite põua. Siseriiklike lendude puhul kasutab India kolmenumbrilist kombinatsiooni, vahendab Lonely Planet.

Selle tulemusena on lennuliikluses tekkinud kaos, kuna sama numbriga lennud maanduvad samades lennujaamades enam-vähem samal ajal. Ainuüksi 2016. aasta suvel tekkis sealses taevas 1800 kutsungikonflikti, kus lennukontrollikeskusel oli raskusi õige lennuki tuvastamisega.

Mõnel puhul maandusid sama numbrikoodiga lennud vaid veerandtunnise vahega, mis avaldas seega tõsist mõju ja oli üldisele lennuliiklusele ohtlik.

Ekspertide hinnangul peab India minema kiiremas korras üle neljanumbrilisele süsteemile, et vähendada sääraseid juhtumeid. Kuigi veel ei ole muudatust sisse viidud, on valitsus seadnud sisse reegli, mille kohaselt peab kahe sama numbrikoodiga lennu vahe olema vähemalt kaks tundi.

Probleem hakkab aga järjest süvenema, sest kõigi arvutuste kohaselt peaks Indiast 2020. aastaks saama üks maailma kolmest suurimast lennuturust. 2016. aastal tõusis seal lennuturistide arv 25 protsendi võrra ning kogu riigis teevad lennujaamad suureneva nõudlusega toimetulemiseks uuendustöid pikendades lennuradasid ja suurendades -jaamasid.

Tagasi üles