Üheksa kõige kummalisemat juhtumit lennureisil

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lendude hilinemised
Lendude hilinemised Foto: Vida Press

Viimasel ajal on British Airwaysil tulnud ette paar jaburat apsakat, mistõttu on lennud tunde hilinenud ning see ajendas reisihuvilisi kokku panema nimekirja veidramatest põhjustest.

Independent pani kokku väikese nimekirja veidratest põhjustest, miks lennukid on hilinenud. Viimase kuu jooksul on avalikkuse ette jõudnud juhud, mil lennuk ei saanud õhku tõusta, sest salongis nähti hiirt või seepärast, et tualettpaber oli otsa lõppenud.

Sellised juhtumid toovad tavapäraselt kaasa ka üsna kopsaka kompensatsiooni, seega on ettevõtte jaoks hilinemine veelgi ebameeldivam kui reisijate jaoks.

Vale lennujaam

Lend pidi toimuma liinil Dubai-Heathrow. Juulikuus on Dubais väga palav, mistõttu käskis piloot viimasel hetkel osa pagasist maha tõsta, et lennuki kogukaal mahuks kuumuses õhkutõusmise turvalisuspiiridesse. Selles ei ole aga midagi erilist ning seega ei tulnud tunnine hilinemine ka kellelegi üllatusena.

Üllatus saabus alles maandudes, sest Heathrow' lennujaama töötajad küsisid imestusega pilootidelt, et miks nad on seal maandunud. Selgus, et hilinemise tõttu ei olnud Emiratesi lennukil enam mõtet Heathrow's maanduda, kuna reisijate mahalaadimine ning kõik sellega kaasnevad protseduurid võtavad nii kaua aega, et lennuk ei jõuaks enam enne õhtust liikluskeeldu õhku tõusta. Seetõttu oli Dubai meeskond suunanud lennuki hoopis Gatwicki lennujaama, kuid unustanud sellest teavitada piloote.

Kuigi kaks lennujaama asuvad üksteisele äärmiselt lähedal, ei olnud pilootidel võimalik reisijaid välja lasta, sest siis oleks pidanud maha laadima ka nende pagasi, mis oleks võtnud liialt kaua aega. Seetõttu lennuk tangiti ning asuti teele Gatwicki poole, mis pidi kokku võtma 15 minutit.

Lõpuks tiirutas lennuk aga lennujaama kohal 45 minutit, kuna maandumisrada blokeeris Thomas Cooki lennufirma lennuk, mis oli teinud hädamaandumise. Seega polnud reisijad pärast maandumist hiljaks jäänud tunni jagu, vaid lausa kolm tundi ning seejuures lõppes nende reis vales lennujaamas.

Jäätunud uksed

Lend Inglismaalt Ameerika Ühendriikidesse võttis erakordselt kaua aega tugeva vastutuule tõttu, mis kiirust märgatavalt pidurdas. Lõpuks Newarki lennujaamas maandudes oli hiline õhtutund, mil enamik töötajaid juba koju läinud. Kuigi reisijad said kõik kenasti lennukist välja, pidid nad hulk aega pagasit ootama, sest uksed olid kinni jäätunud ning nende lahti sulatamine võttis vähese meeskonna tõttu üsna kaua aega.

Liiga pikk massaaž

Indoneesia siselend ei saanud õhku tõusta, sest kaks reisijat oli puudu. Meeskond otsustas, et ootab mehed ära, laseb nad lennukisse, seejärel võtab nende pagasi välja ja viskab ka nemad karistuseks lennukist välja. Lõpuks leiti mehed aga massaažitoolidest, sest nad olid pärast mõnulemist sinna lihtsalt tukkuma jäänud. Kui nad lennukisse tulid, saatsid neid ühtaegu nii aplaus kui ka vihahüüded. Meeskond neid siiski välja ei visanud.

Lahtine kruvi

Kord hilines USA siselend kaks tundi, sest pardal oli üks lahtine kruvi. Meeskond pidi saama täpselt samasuguse kruvi ühelt teiselt lennukilt, mis pidi varsti maanduma, kuid seda suure lennujaama teises otsas. Kogu protsessi jooksul jagasid lennujaamatöötajad aga väga detailselt infot selle kohta, kus kruvi parajasti asub ning kas see on teisest lennukist juba välja kruvitud.

Kadunud piloodid

Jällegi sai veidrusega hakkama USA lennufirma, kelle lend hilines, sest nad ei suutnud üles leida kumbagi pilooti. Nad otsisid mehi isegi lennujaama valjuhääldite läbi, kuid neid siiski ei leitud. Lõpuks paluti appi kaks varupilooti, kes reisijad kohale toimetasid.

Piloodi südamerabandus

Keset lendu küsiti reisijatelt, et kas keegi oskab juhuslikult lennukit juhtida. Reisijate hulgast tõusis püsti üks sõjaväepiloot. Selgus, et reisilennuki piloodil oli olnud südamerabandus ja kuigi kaaspiloot saaks lennuki maandamisega hakkama, peab kokpitis olema alati kaks pilooti. Südamerabanduse saanud mees tiriti vahekäiku ning üks meditsiiniõde andis talle esmaabi. Lennuk maandati esimeses võimalikus lennujaamas ning piloot jäi elama. Sellele vaatamata oli lennufirma sündmusest nii kohkunud, et andis kõikidele reisijatele tasuta hotelli ning järgmiseks päevaks äriklassi lennupileti.

Kokkupõrge fekaalautoga

Lennuk hilines kaks tundi, sest põrkas kokku lennuki all toimetanud fekaalautoga. Kuigi pardale minnes ei olnud sellest enam ühtegi jälge, oli lennujaamatöötajate ütluste kohaselt olukord üsna räpane.

Keegi peab alla kirjutama

Lennunduses on üsna palju bürokraatiat. Lennukil avastati väike tehniline viga, mis parandati vaid 40 minutiga, kuid pärast seda läks veel kaks ja pool tundi aega, et leida õige inimene, kes saab dokumentatsioonile alla kirjutada.

Donald Trump

Donald Trump pidas ühes Florida lennujaama angaaris valimiskampaania kõne, mistõttu ei saanud lennukid sealt tavapäraselt õhku tõusta. Ühtlasi oli Trumpi kõne tõttu suletud ka teatud lennukoridorid üle Florida, mis tegi pilootide elu keerulisemaks ning hilinemised tõenäolisemaks.

Tagasi üles