Turismiseadus kehtib ainult Eesti reisiettevõtetelt ostes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Paljud kodumaised reisiettevõtted pakuvad 24 tundi ööpäevas eestikeelset tuge.
Paljud kodumaised reisiettevõtted pakuvad 24 tundi ööpäevas eestikeelset tuge. Foto: Lev Dolgachov / PantherMedia / Scanpix

Eesti Turismifirmade Liit (ETFL) meenutab seoses nädalavahetusel toimuva Tourestiga, kust paljud inimesed endale reise ostavad, et turismiseadus, mis annab võimalike vahejuhtumite korral lisakindluse, kehtib ainult Eestis registreeritud ettevõttelt soetatud teenuste puhul. 

Kuigi tänapäeval on võimalik soetada reisiteenuseid ka interneti teel ning välismaistelt pakkujatelt, tasub ETFLi sõnul meeles pidada, et tarbijat kaitseb Eesti seadus reisi ärajäämise, katkemise või reisiettevõtja pankroti korral ainult siis, kui reisiteenus on ostetud Eestis registreeritud ettevõttelt.

ETFLi peasekretäri Mariann Luguse sõnul ei tee tarbijakaitseamet järelevalvet välismaiste reisikorraldajate või edasimüüjate tegevuse üle, mistõttu tasub alati kontrollida, kas müüjal on registreering Eesti majandustegevuse registris. «Kui kahtlete, kas tegemist on legitiimse müüjaga, siis tasub esmalt kontrollida ETFLi kodulehte, kus on kirjas nii liidu liikmed kui ka kaasliikmed, samuti tarbijakaitseameti lehekülge, kus on niinimetatud must nimekiri reisiettevõtetest, kes on küll Eestis registreeritud, ent ebakorrektse käitumisega silma paistnud,» ütles ta.

Luguse sõnul on kodumaisest reisiettevõttest kasu ka siis, kui reis on juba alanud, ent ei suju nii, nagu oodatud. «Paljud kodumaised reisiettevõtted pakuvad 24 tundi ööpäevas eestikeelset tuge ning konsultantidele võib helistada reisil tekkinud murega igal ajahetkel,» selgitas ta. «Kui tekib probleem, et näiteks sihtkohas ei vasta hotell teie ootustele või hilineb lennuk, vajab reisiprogramm ümber tegemist. Sel juhul saavad kodumaise reisiettevõtte konsultandid teid kõige vahetumalt ja asjatundlikumalt abistada.»

Kindlasti soovitab Eesti Turismifirmade Liit reisile minnes soetada ka reisikindlustuse, mis aitab korvata terviseprobleemidest ja tõrgetest tekkinud kulutusi. Kuna reisikindlustusi on erinevaid, tasub pakkumised hoolikalt läbi lugeda ning valida reisi iseloomu ja tegelike vajadustega kõige paremini klappiv leping.

«Näiteks võib mõnes riigis olla ka pisikese haava tohterdamise arve juba tuhandeid eurosid, mistõttu tasub vaadata, et meditsiiniabikindlustuse kaitse oleks riske arvestades piisav,» juhendas Lugus. «Lisaks tasub alati välja selgitada, kas reisitõrkekindlustus kehtib ka ootamatute sündmuste, nagu loodusõnnetus, terroriakt või epideemia korral. Igal juhul soovitame aga enne välisriiki reisimist end Eesti välisministeeriumi kodulehel registreerida, sest siis saadakse reisil olijatega ja nende kontaktisikutega vajadusel kiiresti ühendust võtta.»

Tagasi üles