Järelturu piletite soetamine ei ole ebaseaduslik, kuid kindlasti on oluline kontrollida, kas pilet on personaliseeritud ehk konkreetse isiku nimele väljastatud. Paljud rahvusvahelised festivalid ja suured spordiüritused on järelturu ning vahendajate vältimiseks loonud süsteemi, kus pileti soetamisel ning hiljem ka festivali- või üritusealale sisse saades on vaja tõendada, et pilet on just ostja nimele soetatud. Sageli on vajalik selleks esitada isikut tõendav dokument. Kui nimi piletil ja dokumendil ei klapi, võivad korraldajad ürituse külastaja ukse taha jätta.
Mitmel juhul on tarbijate mureks, et veebileheküljel kuvatud pileti hinnale lisanduvad täiendavad tasud. Näiteks teenustasu (service charge), broneerimistasu (reservation fee) ja pileti turvalise edastamise tasu (secure ticket delivery). Sealjuures ei ole sageli ostuprotsessi käigus tasude suurust määratletud, need on vaid välja toodud väikeses kirjas ning vähemärgatavalt ja ostuprotsessi kõige viimases staadiumis.
Veendu pileti originaalsuses
Garantiid pileti ehtsuse kohta ei ole, ent enne maksmist küsi müüjalt pileti seerianumbrit ning kontakteeru pileti väljastanud ettevõtte või ürituse korraldajaga. Vastasel juhul võid kontserdi ära jäämisel ning piletite tagasi ostmisel ilma jääda piletihinna hüvitamisel saadavast rahast. Mõni edasimüüja müüb pileteid juba enne ametlikku piletimüügi algust. Selline piletite müümine ei ole võimalik, sest piletite müüja teavitab reeglina täpse kuupäeva ja kellaaja, millal algab piletimüük.
Tausta saab kontrollida ka lihtsalt interneti otsingumootoris, uurides teiste tarbijate kogemusi. Lisaks on mõnes riigis veebilehekülg, millel on välja toodud ebaausate piletimüüjate must nimekiri. Näiteks on Belgias taoline veebilehekülg täitsa olemas. Kuigi see on vaid hollandi ja prantsuse keeles, saab musta nimekirja lisatud piletivahendajatega tutvuda.
Mida teha, kui oled raha maksnud, kuid piletit ei saanud
Kontakteeru kauplejaga mitte ainult telefoni teel, vaid ka kirjalikult. Kui tasusid piletite eest krediitkaardiga, saad abi saamiseks pöörduda oma kaardi väljastanud panga poole. Euroopa Liidus registreeritud kauplejalt soetatud pileti puhul saad abi paluda Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuselt Eestis.
Autor: Heldin Malmet, tarbijakaitseameti ELi tarbija nõustamiskeskuse jurist