EBSi magistrant uuris oma lõputöös Hiina reisiblogijate arvamust Eestist kui turismisihtkohast.
Mida arvavad hiinlased Eestist? (6)
Peamiselt Tallinna külastanud Hiina reisiblogijad jagasid Eesti kohta küll palju positiivseid kommentaare, kuid mõnes valdkonnas on hiinlastele meeldimiseks veel arenguruumi, kirjeldas töö autor Dasha Karpilovich oma uurimuse tulemusi.
Kõige enam pälvisid positiivset hinnangut Eesti linnapilt, üleüldine mulje, majutus, restoranid ja toit ning inimesed ja siinne elu. «Hiina turistid olid positiivselt üllatunud Tallinna vanalinnast ning eriti vaateplatvormide vaadetest. Nad nautisid ka Eesti pikki suveöid, puhast õhku ja sinist taevast,» täpsustas ta.
Uurimistöö blogide sõnadeanalüüsist selgus, et enim kasutatud sõna oli «Tallinn», mis näitab, et peamiselt külastasid Hiina blogijad meie pealinna. «Eesti turismiturundajatele võib huvitav olla see, et hiinlased kirjeldavad Eestit pigem Põhja-Euroopa riigina ning tulevad siia peamiselt Helsingi kaudu,» rääkis Karpilovich.
Negatiivsema poole pealt leidsid blogijad, et Eestis ei ole piisavalt Hiina turistidele sobivaid turismitooteid.
«Peaaegu ainus neile huvi pakkuv atraktsioon oligi Tallinna vanalinn. Tallinnast väljaspool neile huvi pakkuvaid turismiatraktsioone peaaegu ei olnudki, mistõttu nad enamasti Tallinnast kaugemale ei jõudnud,» ütles Karpilovich. «Lisaks pidasid blogijad kalliks ka meie suveniire ja restoranide hindasid ning olid mures öise turvalisuse pärast,» kirjeldas autor Eestisse reisimise kitsaskohti, tuginedes Hiina blogijate arvamusele.
Uurimustöö allikate kohaselt on Hiina turistide arv nii Eestis kui ka mujal maailmas kiirelt kasvav. «Visit Estonia andmetel on alates 2010. aastast Eesti majutuskohtades peatuvate hiinlaste arv stabiilselt tõusnud üle 32 protsendi. Lisaks hoiab Hiina juhipositsiooni kõige enam reisimisele kulutavate turistide nimekirjas maailmas. Seetõttu on siinsetel turismiturundajatel oluline teada, milline on Hiina turistide arvamus meie riigist,» selgitas autor uurimustöö olulisust Eesti turismivaldkonnale.
Dasha Karpilovich lõpetas rahvusvahelise ärijuhtimise eriala, spetsialiseerudes turunduse juhtimisele. Lõputöö pealkiri on «Eesti kui sihtkoha maine Hiina turistide reisiblogides».