Turismifirmade liit: Tourest oli üks ilus mess

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vaade messile.
Vaade messile. Foto: Toomas Huik

Turismifirmade liidu hinnangul oli Tourest väga huvitav ja ilus mess, ses osalejaid oli palju ja kõik nad olid oma väljapanekute koostamisega kõvasti vaeva näinud.


«Mess läks üldiselt väga hästi ja meie oleme korraldajatena tegelikult väga rahul, kuigi külastajate arv jäi külma ilma tõttu oodatust veidi väiksemaks. See-eest oli meil rekordarv eksponente (458) ja tõesti väga ilus mess.

Nii palju originaalse erikujundusega stende pole mina isiklikult Tourestil enne näinud. Ka eripakkumisi oli palju, ja tegevusi, millega klienti oma stendi meelitada, küllaga,» hindas Touresti kordaläinuks turismifirmade liidu tegvjuht Kersti Kont.

Ta lisas, et see, mida stendides pakutakse, on iga aastaga üha parem ja huvitavam. «Ja muidugi oli võrratu Puhka Eestis hall, kus kõik maakonnad pingutasid, et külastajale meelde jääda,» nentis Kont.

Lastehallis oli lisaks batuutidele, meisterdamistele, võistlustele, karaokedele, lasteteatrile ja mustkunstnikule seekord veel võimalus skulptor Tauno Kangro käe all
ise modelleerida. Ka sai laupäeval vaadata ja pai teha päris väikestele koduloomadele ja känguru Martale.

Koostöös Turismiwebiga viidi külastajate hulgas läbi küsitlus, mis pidi välja selgitama kõigi stendide hulgast rahva lemmiku. Selleks sai peahallis Go Grupi stend. Vanamoodne buss, perrooni ääres seisev päris vagun ja selle ees tegutsevad vagunisaatjad, aga ka krokodill Gena ja Potsataja tõid kõigile naeratuse näole. Ka Puhka Eestis halli Hiiumaa stend oli oma auhinda väärt.

Lisaks müügi-ja meelelahutuslikule tegevusele pakkus mess ka teadlikuks reisimiseks vajalikku infot. Nõu oli võimalik saada nii välisministeeriumi kui ka
tarbijakaitseameti töötajatelt.

Kokku külastas messi kolmel päeval 20 853 inimest, mis oli vaid veidi vähem kui aasta tagasi.

Messil oli väljapanekuid paljudest riikidest. Esindatud olid Araabia Ühendemiraadid (Dubai), Austria, Brasiilia, Bulgaaria, Gruusia, Hispaania, Horvaatia, Iisrael, Indoneesia, Jaapan, Kreeka,Küpros, Leedu, Läti, Norra, Peruu, Poola, Portugal, Soome, Tai, Tšehhi, Türgi, Ukraina,Valgevene.

Peahallis olid eripakkumistega väljas kõik Eesti suuremad reisikorraldajad, mitmed lennu-,ja bussifirmad, kõik laevafirmad, paljud spaad, hotellid ja teised turismikorraldajad.

Peahalli laval toimus 3 päeva jooksul 14 mängu, viktoriini ja loosimist, 12 oksjonit ja 20 esitlust, lisaks sellele kirev programm eksponentide boksides. Puhka Eestis hallis tutvustasid kõik Eesti maakonnad koos paljude ettevõtjatega oma piirkonna eripära, vaatamisväärsusi, kultuuriüritusi ja turismitooteid. Lisaks toimus ka ulatuslik kultuuri- ja meelelahutusprogramm.

Messil oli ka rida äriseminare. Näiteks rääkis tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ameti kogemustest seoses eelmisel aastal turismisektorit tabanud väljakutsetega. Estraveli ja Finnairi seminaril «Ärireis - stressi allikas või lisaboonus?» käsitleti uusi reisitrende ning arutleti, kuidas korraldada ärireise võimalikult stressivabalt ja samas säästlikult.

Turismi varjuküljest lasteseksiturismist ning turismitööstuse võimalustest kaitsta lapsi seksuaalse ekspluateerimise eest kõneles Tartu laste tugikeskuse psühhoterapeut Malle Roomeldi. Maaturism korraldas majutusettevõtete järgusüsteemi ja romantilise rannatee infotunnid.

Märksõnad

Tagasi üles