Airbusi lipulaev tegi esimese sõidu (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Airbus A350-1000 proovilennul
Airbus A350-1000 proovilennul Foto: SCANPIX

Airbus A350-1000 tegi eelmisel nädalal oma esimese proovilennu.

Aiburs A350-1000 on kõige suurem kahemootoriline lennuk, mille firma on kunagi teinud. A350 asus teele Airbusi peakontorist Toulouse'ist ning sõitis mõned tunnid enne, kui pöördus tagasi lennuväljale, vahendab USA Today.

Lennukisse mahub 366-440 reisijat, vastavalt sellele, kuidas konkreetsed lennufirmad otsustavad sisemuse kujundada. Lennuk suudab korraga lennata 12 794 kilomeetrit, mistõttu võib ta muuhulgas lennata liinidel Bostonist Shanghaisse või Los Angelesest Manchesteri.

2017. aastal tegeletakse peamiselt lennumasina katsetamisega, kuid ilmselt saab esimesena uue lennuki järgmise aasta lõpus kätte Qatar Airways. Lennuki ehitamisel ei kasutata enam alumiiniumi, vaid kergeid süsinikkiudmaterjale, mis vähendavad oluliselt ka kütusekulu ning muudavad lennukid reisijasõbralikumaks.

Lisaks hiiglaslikule A350-1000 tuli Airbus eelmine aasta välja ka veidi väiksema A350-900 lennukiga, kuhu mahub korraga 325 inimest, ning mis on võimeline lendama 321 kilomeetrit kaugemale kui tema suur vend.

Boeingu ja Airbusi vahel on viimastel aastatel käinud tõsine võistlus suurimate ning efektiivsemate lennukite nimel. Uue lennukiga soovib Airbus troonilt tõugata Boeing 777-300, mida on müüdud praeguseks juba 809 tükki. Airbusi sõnul kasutab nende lennuk 25 protsenti vähem kütust ja on 30 tonni kergem, kui Boeingu lennuk.

Boeing on vastukaaluks A350 lennukitele alustanud 777x programmi, kuhu kuuluvad 777-9x ja 777-10x lennukid, mis mahutavad rohkem kui 400 reisijat.

Airbusil on praeguseks A350-1000 lennukitele juba 195 tellimust üheteistkümnelt lennufirmalt. Kokku on neil A350 lennukitele aga 810 tellimust ning nende arvu soovitakse järjest kasvatada. 

Tagasi üles