Restoranide 13 räpast saladust, mida peaksid teadma

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Restoran
Restoran Foto: SCANPIX

Kuigi restorane on erinevaid, siis võib isegi heades söögikohtades peituda väga räpaseid saladusi, mida paiga omanikud kiivalt varjata üritavad.

Budget Travel on kokku kogunud restoranipidajate ja kokkade pajatused sellest, mis tegelikult ühe toidukoha köögipoolel toimub.

Ära küsi leiba juurde

Tavaliselt tuuakse igale lauale korvitäis leiba või saia, mida oma toitu oodates on hea nosida. Kuid sageli ei jõua laudkond kõike leiba ära süüa ja nii rändab see tagasi kööki. Keegi toitu loomulikult minema viskama ei hakka, mistõttu võib lõpuks sinu lauale jõuda leib, mis on käinud läbi juba mitme kliendi sõrmede vahelt.

Ignoreeri muusikat

Vali muusika paneb inimesed rohkem tellima, kiiremini sööma ja seega ka kiiremini lahkuma, mistõttu suudab restoran teenindada ühe õhtuga suuremal hulgal kliente. Seega, kui restoranis on liialt vali muusika, ürita seda ignoreerida ja keskendu pigem kaaslastega vestlemisele.

Ära kunagi sisene päeva viimase kliendina

Vahetult enne sulgemisaega restorani minek võib tähendada, et saad juba seisnud toitu, teenindav personal võib olla veidi napsune ning lisaks võivad käsil olla ka juba koristustööd paiga sulgemiseks.

Ära ole mölakas

Kuigi kuulujutud toidu sisse sülitamisest on igati liialdatud, siis tasuks ikkagi olla personali suhtes viisakas, nemad vastutavad suuresti selle eest, et sinu õhtu oleks ilus. Loomulikult, kui mõni asi tõepoolest häirib, tuleb sellest rääkida, kuid seda tuleks teha viisakalt.

Kui saadad toidu tagasi, võid olla kindel, et kokk saab ettekandja peale pahaseks ning see rikub ka sinu teenindaja tuju. Samuti ei tasuks kelneritele või baarmanidele rõhutada, et tunned paiga omanikku. Tegu on nende ülemusega ning kes teab, nende suhted ei ole võib-olla väga roosilised.

Tualett on rõve? Ei tasu seal süüa!

Tavaliselt võib leida tugevaid seoseid selle vahel, kui puhas on restorani tualett ning kui puhas on söögikoha köök. Kui tualetis pole seepigi, võib vaid eeldada, et ka klienditeenindajad pole päeva jooksul kordagi oma käsi pesnud.

Ära võta joogile garneeringuid

Tihti pakutakse limonaadi juurde ka sidruniviilu või mõne kokteili sisse oliivi. Need väikesed garneeringud on baarileti peal seisnud ehk juba tunde ning vaevalt keegi neid sidruneid ennegi hoolega küürinud on, mistõttu tasuks neist asjadest loobuda.

Liha eelista alati meedium või pooltoores astmes

Täiesti läbiküpsenud liha peidab suurepäraselt veidi vana toote maitse. Nii ei saa klient arugi, et lihalõik, mis on tema taldrikul, on tegelikult oma järge oodanud juba üsna kaua.

Kala telli alati värske

Nagu lihagagi, oskavad kokad hästi ka vana kala maitset peita. Kui tellid lihtsalt kala, mis serveeritakse näiteks mõnusa spargliga, siis ei tohiks probleemi olla. Kui aga tellid mereannipastat või -suppi, siis seal kaob veidi päevinäinud tooraine maitse ilusti ära.

Ära söö suurtel tähtpäevadel väljas

Kui on parajasti mõned üleriigilised pühad nagu emadepäev või sõbrapäev, kus kõik restoranidesse tormavad, siis tasuks pigem kodus olla ja ise midagi maitsvat kokku keerata. Sellistel päevadel on restoranid ääreni täis, ettekandjatel pole piisavalt aega iga kliendiga tegelemiseks ning ka kokal võib kergesti midagi kahe silma vahele jääda.

Ära söö Rootsi lauas

Rootsi lauas ei suuda restoranid kunagi toitu pikalt õigel temperatuuril hoida, mis tagaks ka toiduturvalisuse. Lisaks piisab vaid väikesest vaatlusest, kui kõik need käed, kes su toitu näpivad, tekitavad õõvastushoo.

Hommikusöögilauad hotellides on kindlasti toredad, kuid ka sinna tuleks minna esimeste hulgas, et saada värskeim toit, mis on teiste poolt veel puutumata.

Ära võta kandikut

See kehtib eriti kiirtoidukohtades, kus igale kliendile antakse kandik ning tihti ei jõuta neid korralikult puhastada. Kandikud on täis mikroorganisme, mida sa parema meelega endaga kaasa võtta ei tahaks. Seega tasuks toit alati küsida endale paberkotis, isegi kui soovid seda tarbida kohapeal.

Kofeiinivaba kohv

Mõned soovivad tellida õhtu lõpetuseks kofeiinivaba kohvi, teised aga just kofeiiniga. Ometi leiavad need, kes on kofeiinivaba kohvi tellinud, end tihti öösel voodis vähkremas ning need, kes tahtsid erksad püsida, vajuvad juba kojusõidul ära. Selgub, et restoranid on kohvi valamisel suhteliselt hooletud ning ei panusta väga sellele, et klient saaks just selle kohvi, mida ta soovib. Seega, kui tahad olla oma valikus kindel, tasuks kohv ise valmis teha.

Paki ise oma toidujäägid kokku

Küsi lihtsalt mõni karp ja paki ise asjad kokku, sest töötajatel ei ole aega tavaliselt sinu ülejääkidega tegeleda. Lisaks nii väldid ka seda, et keegi teine veelkord sinu toitu näpiks. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles