Kuidas internetis edukalt ise puhkusereisi korraldada?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Interneti abil saab puhkusereisi ka ise korraldada, kuid seejuures tuleb olla valvas.
Interneti abil saab puhkusereisi ka ise korraldada, kuid seejuures tuleb olla valvas. Foto: SCANPIX

Puhkusereisi planeerimisel saab küll kasutada kohalike reisikorraldajate ja -agentuuride abi, kuid üha enam inimesi on otsustanud oma puhkuseplaanid ja sellega seonduva organiseerida ise ja internetti kasutades. Mida seejuures tähele panna ja meeles pidada? Sellele küsimusele vastab Kadri Kauksi Tarbijakaitseametist.

Puhkuse saabudes mõlgub paljude mõtteis mõnus reis – olgu selleks siis nädal lumelaual, päikesepuhkus kuurordis, kultuurinautimine mõnes Euroopa pealinnas või loodusretk safaril. Kogu ettevõtmist ise korraldades on ju võimalik koostada iseenda ja oma kaaslaste maitsest lähtuv unikaalne reis. Siinkohal tuleb appi internet, kust on üsna kerge saada kiire ülevaade sobivatest lennuliinidest, majutusvõimalustustest, teiste reisijate soovitustest ja hinnangutest.

Siiski tasub alati meeles pidada näpunäited, mida reisi planeerimisel järgida, et korraldatud puhkusest ikka võimalikud head mälestused jääksid.

Ülevaate internetis reisi planeerimisel tekkivatest ohtudest ja võimalustest leiad kõrval olevast tabelist.

Omal käel reisi korraldades on soovitav soetada ka reisikindlustus. Enamus Eesti kindlustusettevõtteid müüb reisikindlustust ka e-teenusena, mille saab samuti läbi neti vaid mõne minutiga soetada nii endale kui tervele reisiseltskonnale/-kaaslastele.

Kindlustusleping loe hoolega läbi

Kindlustust ostes tuleks läbi mõelda, milliste olukordade vastu end kindlustada soovite – reisitõrge, pagas, meditsiiniabi või midagi muud. Samuti tuleb enne kindlustuse sõlmimist lugeda hoolikalt läbi leping, et vältida olukorda, kus see, et kindlustus ei katagi soovitud kahjunõudeid, selgub alles peale kahju tekkimist.

Näiteks kui lennu tühistamise on tinginud erakorralised asjaolud (halvad ilmastikutingimused, tehniline rike või muu sarnane põhjus), on lennuettevõtja hüvitise maksmise kohustusest vabastatud ning reisija ainsaks riskikaitseks on eelnevalt sõlmitud reisitõrke kindlustus.

Uuri büroo usaldusväärsust

Juhul, kui puhkust planeeritakse interneti teel läbi reisibüroo või reisikorraldaja, tasuks eelnevalt uurida ettevõtte tausta. Infot võib otsida erinevatest reisifoorumitest või otsingumootoritest, kasutades märksõnana ettevõtte nime.

Kõik reisi korraldamisega seotud dokumendid, arved ja krediitkaardimakse kviitungid on soovitav kuni reisi lõpuni alles hoida – need aitavad sind hilisemate võimalike pretensioonide lahendamisel.

Kui hoolimata tublist planeerimistööst satud olukorda, kus soetatud või broneeritud teenus ei vasta tellitule, tasub esitada kirjalik kaebus otse teenusepakkujale.

Kui ostad aga kõik reisiteenused (sõidu, majutuse jms) reisibüroo kaudu, vaata täpsemalt, millised õigused kehtivad tarbijale pakettreiside puhul.

Internetis reisi planeerides ja soetades ole valvas ja teadlik võimalikest ohtudest!

Lendamine

  • Ise omal käel puhkusereisi korraldamine nõuab kogemusi ja teadmisi. Paljud reisijad ostavad oma lennupiletid iseseisvalt otse teenusepakkujalt, saades nii teinekord lausa märkimisväärselt soodsama hinnaga piletid. Suuremate lennufirmade kodulehed pakuvad head ülevaadet lennuliinidest, soovi korral ka jätkulendudes ja lisateenustest. Broneeringu saab teha kiiresti ja lihtsalt – vaja on saada vaid kinnitus ja teha makse.
  • Erinevaid pakkumisi võrreldes tasub uurida, kas kõikvõimalikud lisatasud ja -maksud on lennupileti hinna sees (sobilik pagasihulk, lennujaamamaksud, eritingimused).
  • Erinevate lennufirmade piletite hinnad võivad varieeruda – sageli ei pruugi soodsama variandi hinnaarvestuses kajastuda pagasi- või mõni muu oluline lisatasu.
  • Lõplik piletihind peab hõlmama lennureisiga otseselt seotud kõikvõimalikke lisatasusid.
  • Odavlennufirmadest pileteid ostes tasub tähelepanelikult lugeda lennufirmade veotingimusi. Ümberistumisi sisaldavate reiside puhul müüvad odavlennufirmad reeglina reisijale kaks eraldiseisvat piletit ehk ühe pilet vahemaandumiseni ning sealt edasi teise pileti lõppsihtkohta.
  • Enamik neist lennufirmadest ei paku ka ühenduslendusid ning iga broneeritud jätkulendu käsitletakse kui eraldi lendu. Juhul, kui esimene lend hilineb, mistõttu reisija jääb maha jätkulennust, peab reisija lõppsihtkohta lendamiseks leidma ise uue võimaluse ja seda oma kulul.
  • Samuti tuleks meeles pidada, et odavate hindadega broneeritavatel piletitel puudub tihti muutmis- ja tühistamisõigus, mis võtab kliendilt ära võimaluse oma reisimarsruuti ja ajakava vajadusel või soovi korral hiljem muuta.
  • Lennupileteid broneerides tuleks olla tähelepanelik oma isikuandmete edastamisel, et nimi vastaks täpselt isikut tõendaval dokumendil kirjutatule.
  • E-piletiga koos saadavad lennufirmad postikasti ka reisitingimused, mis tuleb kindlasti läbi lugeda ja nendest kinni pidada. Erinevatel lennufirmadel on erinevad reeglid nii pagasi kui pardale registreerimise korra kohta ning odavlennufirmade reeglid on sageli üsna paindumatud.
  • Infot tasub otsida ka lennufirmade kodulehelt, kus on kirjas antud lennufirma poolt kehtestatud reeglid ja tingimused (nt erimõõduline pagas, lubatud pagasikilod, reisimine lemmikloomadega jms).

Mida tasub majutusteenust ostes silmas pidada?

  • Kuigi internetis pakutavad majutusvõimalused konkreetses hotellis või külalistemajas võivad tunduda üsna soodsad, tasub siiski hind otse teenusepakkujalt üle küsida.
  • Soovitav on uurida majutusettevõtte tausta. Taustauuringu tegemiseks võiks kasutada erinevaid foorumeid ja portaale nagu www.trip.ee ja www.tripadvisor.com, kus jagatakse soovitusi ja nõuandeid ning kogemusi nii majutusteenuste, transpordi kui ka sihtkoha kohta üldisemalt. Tegemist pole küll ülima «tõega», sest maitsed, eelistused ja kogemused on erinevad. Seega tasub läbi lugeda mitmeid kommentaare ja nendest lähtuvalt oma isiklik arvamus kujundada.
  • Majutusteenust iseseisvalt broneerides tasub e-posti teel üle küsida peamised olulised tingimused ning paluda nende kohta kirjalikku kinnitust.
  • Kuigi hotelle ja külalistemaju on võimalik broneerida ka läbi internetikeskkondade, mis vahendavad erinevaid majutusvõimalusi, tasuks teenusepakkuja endaga ühendust võtta, et kinnitada üle broneering ning selle vastavus soovitule.
  • Sihtpunkti jõudes oleks alati hea enne majutusteenuse eest lõplikult tasumist tutvuda kohapeal toaga (korteri, majaga) ja veenduda, et see vastab kirjeldatule. Juhul, kui näidatud tuba pole see, mis internetiteel broneerides lubatud, saab paluda teenusepakkujal leida alternatiiv vastavalt broneeringule.

Rohkem infot tarbija õiguste kohta reisimisel leiad aadressilt www.tarbijakaitseamet.ee või Tarbijakaitseameti infotelefonilt 1330.

Allikas: Tarbijakaitseamet

Tagasi üles