Libakõned pilootidele tekitavad lennujaamades segadust (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lennujuhtimistorn
Lennujuhtimistorn Foto: SCANPIX

Austraalia politsei on alustanud uurimist, kuna libakõne teinud mees sundis pilooti vastavalt oma korraldustele käituma.

Virgin Australia lennuk oli kõigest 80 meetri kaugusel maandumisrajast, kui ta sai väidetavalt lennujuhilt käsu maandumine katkestada ning kurssi muuta. Helistaja oli lennujuhi kutseloata anonüümne inimene, kelle asukoht on seni veel tuvastamata, vahendab Telegraph.

Intsident leidis aset oktoobri lõpus, kuid see ei olnud sel perioodil ainuke. Kahe nädala jooksul tehti Melbourne'i kahele lennujaamale 15 sarnast kõnet. Politsei usub, et lennutorni sagedusele lülitumiseks kasutatakse kaasaskantavat raadiot ning selle abil sekkutakse lennujuhtide ning pilootide vestlusesse.

Ametivõimud väidavad, et mingit riski turvalisusele ei ole ning kedagi ei ole veel ka arreteeritud.

Veel samal päeval helistas sama isik uuesti, teeseldes seekord väikelennuki pilooti, kes on hätta sattunud. Seekord teavitas ta lennujuhtimistorni mootoriprobleemidest. Seekord sai aga lennujuht aru, et tegu on võltskõnega ning palus seega ka kõikidel pilootidel seda teadet eirata.

«See tekitab suurt muret. Lennuturvalisus on esmatähtis ja kui volitamata isik edastab illegaalseid ülekandeid lennujaama lähistel võib see tekitada segadust ning lõppeda halvasti,» rääkis Virgini pilootide assotsiatsiooni president John Lyons.

Selliseid juhtumeid tuleks võtta väga tõsiselt. «Kui lennukil palutakse ringile minna ja piloot saab need juhised kätte, siis ei ole tal muud võimalust, kui seda käsku täita,» lisas ta.  

Libakõnede tegemine ei nõua erilist tehnikat, kuid seni ei ole sellest lihtsalt ühtegi probleemi tekkinud, rääkis New South Walesi ülikooli lennundusoperatsioonide direktor Brian Horton. 

Tagasi üles