Traditsioonilise reisibüroo kasutamine võib olla lihtsamatel marsruutidel veidi kallim, aga samas annab mugavuse saada kõik reisiteenused ühest kohast, sealhulgas erinevate teenusepakkujate võrdluse ning adekvaatse info kaasnevate tingimuste kohta. «Keerulisematel marsruutidel suudab reisikonsultant tõenäoliselt leida ka soodsama hinna kui väheste reisikogemustega reisija ise otsides,» on Saarend veendunud. Lisaks on usaldusväärse reisibüroo puhul ostu sooritades kogu vastutus kliendi eest hoolitsemisel täielikult bürool. «Kui nii võib öelda, siis koos ollakse nii heas kui halvas,» lausus Nõlvak. Selleks pakutakse klientidele abi ootamatutes olukordades, et reisikonsultandiga kiirelt ühendust saada ning mured lahendada.
Pilet online-reisibüroost
Online-reisibüroo võib olla taas lihtsamatel marsruutidel veidi soodsam ning annab valiku erinevate lennufirmade ja nende kombinatsioonide vahel. «Siiski tuleb arvestada, et online-reisibüroodes kehtib printsiip «ise teen, ise vastutan» ning on ka ohtralt kohti, mille puhul broneerija võib eksida või mitte kõige optimaalsemat valikut teha,» selgitas Saarend. Näiteks võib eksimus tuua ebamõistlikult pikad või lühikesed lendude vahed transiitlinnas, lennujaamavahetused, kuupäevade või nimedega eksimise.
Välismaiste online-reisibüroode puhul tuleb olla ettevaatlik ka kõrgete kaardimaksetasude ning ebakvaliteetse teeninduse osas. Näiteks võib lennugraafiku muutus kaasa tuua suure mure ja asjaajamise piletite ümbertegemisel. Nõlvak toob välja, et reisibüroo igapäevatöös on sagedased juhtumid, kus klient on ostnud pileti mõne nimetu vahendaja lehelt olematu hinnaga pikaks ajaks ette.
«Probleemid tekivad siis, kui lennufirmad oma lennugraafikuid muutma hakkavad ja võimalus, et lennufirmad seda teevad, on 99 protsenti,» kirjeldas Nõlval ning lisas, et neis olukordades on nimetu vahendaja tabamine täiesti võimatu ettevõtmine ehk klient on jäetud ula peale. Saarend soovitab Eesti reisijatel eelistada kodumaised reisiettevõtteid ja vahendajaid, sest sel juhul kaitseb reisijat Eesti tarbijakaitseseadus ning küsimuste või probleemide korral saab neid lahendada emakeeles.