Lennufirmade veotingimused sisaldavad nõuet, et pagasi kadumisega tekkinud kahju tuleb reisijal ka tõendada ehk teisisõnu esitada lennuvedajale pagasis olnud asjade väärtuse tõendamiseks ostutšekid. Sageli võib olla küllaltki keeruline mitu aastat tagasi soetatud asjade kviitungeid leida, seega tasub lennuvedajaga läbi rääkida, millised on veel võimalused tekitatud kahju suuruse tõendamiseks. Samuti tasub lennufirmaga kokkulepe mittesaavutamisel pöörduda reisikindlustuse olemasolu korral kindlustusandja poole, sest kohvri kaotamisest tingitud kahju suuruse tõendamine võib kindlustusfirmade puhul olla paindlikum. Enamasti sisaldavad vedajate tingimused ka seda, et esemete väärtusest arvutatakse vastavalt nende vanusele maha teatud protsent ja väljamakstav summa ei vasta esemete soetamishinnale.
Mida teha kui pagas on rikutud?
Võib juhtuda ka seda, et lennuvedaja valduses on reisija pagas saanud kahjustada, näiteks on pagasi lukk või sang katki, pagasist on välja kukkunud osa asju või on kohver muul viisil kahjustunud. Soovitav on enne kohvi parandamist või uue soetamist konsulteerida lennuvedajaga, sest osad lennufirmad korraldavad ise kohvri parandamise või pakuvad omaltpoolt asenduskohvrit.
Ära maga maha olulisi tähtaegu
Pagasiga seotud kaebuse esitamisel tuleb tegutseda kiiresti. Pagasi hilinemisest tingitud kahjude hüvitamist saab lennuvedajalt nõuda 21 päeva jooksul alates pagasi kättesaamisest. Kui vedaja tunnistab pagasi kadunuks, tuleb reisijal kahjunõudeavaldus esitada samuti 21 päeva jooksul. Rikutud pagasi puhul on tarbijal õigus vedajale esitada kaebus koos kahjunõudega vaid 7 päeva jooksul. Esitatud kaebusest tuleb alles hoida koopia (saadetud e-kiri) või teha kuvatõmmis, et selle sisu ja saatmise aega vajadusel tõendada.
Kui tarbijat ei rahulda lennuvedajalt saadud vastus, saab abi küsida tarbijakaitseametist, seda ka piiriüleste vaidluste puhul ehk kui pagasiga seotud vaidlus on tekkinud teises riigis registreeritud lennuvedajaga. Piiriüleste kaebuste menetlemiseks on tarbijakaitseametis spetsiaalne osakond, EL tarbija nõustamiskeskus, kelle abi ja teenustega saab tutvuda siin.