Maailma suurim lennuk tegi esimese sõidu

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Omapärase välimusega lennumasin Airlander 10 tegi oma esimese lennu, mis kestis kokku 20 minutit. 

Osaliselt on tegu õhulaeva ja osaliselt helikopteriga. 91-meetrine õhusõiduk on umbes 15 meetrit pikem kui maailma suurimad reisilennukid, vahendab CNN.

Airlanderil on neli mootorit ja sees puudub igasugune sisustus. Lennumasina kere on täidetud heeliumiga, mistõttu suudab see ka säilitada oma kere kuju ning just oma veidra kuju tõttu on seda lennukit hakatud kutsuma ka juba «lendavaks tagumikuks».

Esialgu planeeriti see lennuk ehitada Ühendriikide sõjaväe seirelennukiks, kuid projekt jäeti pooleli, sest 2013. aastal kärbiti riigis kaitsekulusid. Seejärel kogus Airlanderit ehitav firma kokku vajalikud summad rahvalt, Euroopa Liidult ning Ühendkuningriigi valitsuselt.

Airlanderil on väiksem jalajälg, kui teistel lennukitel, mistõttu loodab selle ehitanud meeskond, et seda hakatakse ka laialdasemalt kasutama Nende sõnul saab lennumasinat kasutada erinevate kaupade transpordiks ning päästeoperatsioonidel.

Omapärane sõiduk suudab järjepanu õhus olla viis päeva, kui pardal on ka meeskond. Kui aga meeskond maha jätta võib Airlander korraga ringi hõljuda lausa kaks nädalat. Kaupa suudab ta peale võtta 10 tonni jagu ning siis võib see tunnis sõita 146 kilomeetrit.

Lennukil pole vaja õhkutõusu- või maandumisrada, see suudab lendama asuda nii maapinnalt, lumelt, jäält, kõrbest ja isegi veepealt. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles