Lennuturvalisus on katastroofide tõttu muutumas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Johanna Vahuri
Copy
Germanwingsi lennukid
Germanwingsi lennukid Foto: SCANPIX

Euroopa Lennuturvalisuse amet avaldas uued soovitused kokpiti turvalisuse tagamiseks, lähtudes 2015. aastal toimunud Germanwingsi lennukatastroofist.

2015. aastal suunas Germanwingsi depressiivne kaaspiloot tahtlikult lennuki vastu mäeseina, tappes nii 150 inimest, vahendab Travel and Leisure.

Euroopa Lennuturvalisuse amet (EASA) esitas mitu uut soovitust, kuidas selliseid intsidente tulevikus vältida. Üheks nendest soovitustest oli, et kokpitis peaks olema pidevalt vähemalt kaks meeskonna liiget.

Germanwingsi kaaspiloodil Lubitzil õnnestus lennuki üle kontroll võtta just seepärast, et ta lukustas end üksi kokpitti.

Lisaks soovitas EASA läbi viia tihedamaid alkoholi- ja narkokontrolle ning süvendatud psühhoanalüüse, sest ka Lubitz sai vaatamata tihedatele psühholoogilistele probleemidele endiselt lennata.

EASA plaanib oma soovitused seadusandluse vormis Euroopa Komisjonile üle anda juba selle aasta lõpus. 

Tagasi üles