Ryanairi pardakaardi unustamise trahv ei pruugi kaduda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ryanair vaidleb kohtuga pardakaardi unustamise trahvi pärast.
Ryanair vaidleb kohtuga pardakaardi unustamise trahvi pärast. Foto: SCANPIX

Kuigi Hispaania kohus nimetas Ryanairi nõutavat pardakaardi unustamise trahvi tühiseks, ei pruugi selle otsuse mõju Eesti ja ka teiste tarbijateni jõuda.

Eesti tarbijakaitseamet kommenteeris, et tegemist on Hispaania kohtu lahendiga ning seda on hetkel väidetavalt võimalik ka edasi kaevata. Et Iiri odavlennufirmal on ka selline plaan, osutavad mitmed välismaa meediakanalid.

Midagi konkreetsemat ei osanud meie tarbijakaitse juhtumi ja otsuse kohta öelda. «Ametil puudub kohtuotsus ja sellega seonduv informatsioon, et anda hinnangut, milline mõju võiks sellel olla Eestis,» nentis ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Trahvi nõutakse ka Tallinnas

Ometi on kindel, et praegu ei pääse ka Eesti reisijad lennufirma röövellikust 40-eurosest trahvist. See nõutakse reisijalt sisse juhul, kui too unustab kodus välja printida pardakaardi. Juhtumeid, kus trahvi on Tallinna lennujaamas inimestelt välja nõutud, on Tarbija24 toimetusele teadaolevalt juba ka ette tulnud.

Hispaania kohtuniku Barbara Cordoba sõnul ei ole Ryanairil rahvusvahelisi lennunduskonventsioone arvestades alust nõuda, et reisijal peaks juba lennujaama saabudes kaasas olema pardakaart ning samuti ei tohiks firma tingimuse mittetäitmise eest nõuda 40-eurose trahvi maksmist.

Cordoba hinnangul lasub pardakaardi väljastamise kohustus seniseid tavasid arvestades lennufirmal.

Maksab lahenduse leidmine

Ryanairi kõneisik Daniel de Carvalho ütles ajalehele The Guardian antud kommentaaris, et kohtunik eksib ning pardakaardi unustamine on reisija puhul sama suur eksimus kui passi unustamine.

40-eurost trahvisummat põhjendas lennufirma esindaja sellega, et pardakaardita lennujaama tulnud reisija puhul tuleb neil leida ad hoc lahendus ja selle lahenduse eest tasu küsitaksegi.

De Carvalho lisas veel, et kui trahvis nähakse nii suurt probleemi, siis võib lennufirma taoliste erakorraliste lahenduste pakkumise lõpetada. Sellisel juhul tähendaks pardakaardi unustamine reisijale lihtsalt seda, et ta ei saagi lennukisse minna.

Tagasi üles