Kas Ameerika turistid rikuvad Kuuba? (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Johanna Vahuri
Copy
Maria Castro Ameerika Ühendriikide ja Kuuba lipuga
Maria Castro Ameerika Ühendriikide ja Kuuba lipuga Foto: AP / Scanpix

Hiljuti muutus Ameerika Ühendriikide turistidele Kuubale reisimine oluliselt lihtsamaks, mistõttu on kerkinud üles ka arutelu, kas Kuuba suudab oma senist autentsust säilitada.

Juba praegu on näha suurt Ühendriikide turistide voolu Kuubale, lausa sellises mahus, et Havana baaridest lõppes õlu otsa. Kartuses, et varsti kaunistavad ajaloolise Havana tänavaid Starbucksi ja McDonaldsi sildid tormavad saareriigile ka kõik ülejäänud maailma turistid, vahendab Fox News.

Ainuüksi majutusportaal AirBnb, kes avas oma portaali nüüd ka Kuubal, on oma majutuste nimekirja täiendanud 4000 asutuse võrra. Suured hotelliketid on juba sõlminud mitmeid lepinguid, et seal äritegevusega lähitulevikus pihta hakata. Ühtlasi täienevad järjest ka lennufirmade ja kruiisilaevade nimekirjad, kes varsti juba reisijaid Kuubale toimetama hakkavad.

Siiski tuleks meeles pidada, et ka seni on Kuuba olnud turistide seas äärmiselt populaarne, ainuüksi eelmisel aastal külastas saareriiki 3,5 miljonit inimest, kellest suurem osa oli pärit Kanadast või Euroopast. Kuigi iga kultuur on avatud mõjutustele, ei ole kuubalased veel Euroopa kultuuri vastu võtnud. Mingil määral on ka ameeriklased Kuubat külastanud, mistõttu ei ole nende tulek kohalikele ka suureks üllatuseks.

Kuuba valitsus ei ole samuti huvitatud mõne muu kultuuri sissetungist. 2014. aastal võtsid nad vastu seaduse, mille kohaselt peavad välisinvestorit erilist tähelepanu pöörama saare kultuurilise- ja loodusliku keskkonna säilitamisele. Seetõttu on ekspertidel alust ka arvata, et kuigi ameeriklasi tervitatakse suure rõõmuga, siis ei ole Kuuba valitsus mingil juhul nõus tervitama Starbucksi või McDonaldsit. 

Tagasi üles