Miks peab õhkutõusul ja maandumisel seljatoed püstisesse asendisse tõstma?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Johanna Vahuri
Copy
Lennuki istmed
Lennuki istmed Foto: SCANPIX

Kuigi lennukiistmete seljatugesid on tahapoole võimalik lükata ainult üsna vähe, on siiski oluline, et nad õhkutõusu ja maandumise hetkel oleks püstises asendis.

Briti tsiviillennundusameti esindaja sõnul ei saaks reisijad turvaliselt sisse võtta kaitsepositsiooni, kui nende seljatoed ei ole püstises asendis. Kaitsepositsioon kaitseb reisija käsi, jalgu ja pead, vahendab Independent.

Kõige ohtlikum aeg lennureisi ajal on just õhkutõusmine ja maandumine, siis on õnnetuste oht kõige suurem. 2004. aastal Boeingu läbi viidud uuringust selgus, et 58 protsenti surmaga lõppenud lennuõnnetustest juhtus just laskumise ning maandumise ajal, 22 protsenti õnnetustest juhtus õhkutõusul.

Uuringust selgus aga huvitav fakt, et vaid 10 protsenti õnnetustest juhtub lennu ajal ning sama palju õnnetusi juhtub siis kui lennuk oli juba maandunud ning liikus maal, mistõttu on õhus sama tõenäoline õnnetusse sattuda kui maa peal olles. 

Tagasi üles