Saada vihje

Miks on lennukites endiselt tuhatoosid?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Johanna Vahuri
Copy
Suitsetamist keelav silt lennukis
Suitsetamist keelav silt lennukis Foto: SCANPIX

Vaatamata sellele, et lennukites ei ole juba ammu lubatud suitsetada on tualettides endiselt veel olemas tuhatoosid.

Kunagi sai lennukis isegi suitsu osta ning kasvõi terve paki seal samas ära tõmmata. 1990. aastate lõpuks ei tohtinud enam üheski lennukis suitsetada, siiski on kõikides lennuki tualettides ohutuse eesmärgil tuhatoos, vahendab Telegraph.

Tuhatoos on Ameerika Ühendriikide föderaalse lennundusameti lennukivarustuse kohustuslikus nimekirjas. Kohustuslik on lisandi olemasolu seetõttu, et kuigi suitsetamine on pardal keelatud, võib keegi siiski seda teha ning siis on vaja ohutut kohta, kus sigaret kustutada.

Kui lennuki üks tuhatoos peaks katki minema, peab selle parandama 10 päeva jooksul eeldusel, et üle poolte ülejäänud tuhatoosidest on töökorras. Kui töökorras tuhatoose on vähem, tuleb need parandada kolme päeva jooksul.

Tuhatoosi vajalikkust tuletab valusalt meelde 1973. aastal aset leidnud juhtum, kus Rio de Jainerost Pariisi teel olnud lennuk tegi häda maandumise ning 123 inimest sai surma, sest üks reisijatest oli veel põleva sigareti visanud prügikasti, mistõttu oli praht süttinud ning lennuk täitunud suitsuga.

2004. aastal soovis SmintAirlines (Smoker's International Airlines) alustada lendudega, kus võiks taaskord suitsetada, kuid ei saanud selleks piisavalt rahastust.

Tagasi üles