Auto seisukord tasub täpselt fikseerida
On tulnud ette ka juhuseid, et isegi hoolsalt lepingut ja hinnapakkumist lugedes ning autoga heaperemehelikult käitudes on tarbija krediitkaardilt hiljem põhjendamatult raha maha võetud. Seetõttu tasub alati dokumenteerida kõik asjaolud auto kättesaamisel ja üleandmisel ning isegi pildistada autot, et hiljem kaitsta end alusetute süüdistuste puhul.
Näiteks Itaaliast pärit tarbijal oli Tallinnas juhus, et autot tagastades koostati koos firma esindajaga raport, kus fikseeriti auto korrasolek. Nädal hiljem märkas tarbija, et tema krediitkaardilt võeti täiendavalt maha 755 eurot. Rendifirma põhjendas seda auto bensiiniluugile tekitatud vigastusega ja saatis EL tarbija nõustamiskeskusele fotod vigastustest. Tarbija väitel polnud pildil olev auto üldse see, mida tema rentis. Lõpuks tunnistas rendifirma oma eksimust ja tagastas tarbijale raha.
Põhjendamatu maha võetud summa tasub vaidlustada
Kui tarbijal on pretensioone autorendifirmale ja tegelikkuses on krediitkaardilt võetud maha summasid ilma selgete põhjendusteta, tuleb ettevõttele teha koheselt kirjalik kaebus, näiteks e-kirja vahendusel. Kaebuses märkida selgelt omapoolne nõue ja lahendus olukorrale. Kaebusele ärge kunagi lisage originaale lepingust ja tšekkidest, vaid lisage nende koopiad.
Autorendi valdkonda ei ole EL riikides ühtselt reguleeritud (nagu on näiteks lennureisija õiguste puhul tehtud) ning iga rendifirma seab oma tingimused ise. Küll aga ei tohi kauplejate tüüptingimused minna vastuollu kehtivate seadustega ning rakendatav kahjuhüvitis olla ebamõistlikult suur. Näiteks rentis üks Hollandi tarbija Tallinnas kolmeks päevaks auto. Mõned nädalad hiljem avastas ta, et tema krediitkaardilt on lisaks rendihinnale maha võetud veel 500 eurot. Rendifirma põhjendas seda sellega, et autoga on sõidetud mitteasfaltkattega teel. Samas ei tuvastatud autol ühtegi puudust.