Nutirakendused on reisijale abiks
Hoolikalt reisi planeerides on võimalik maandada hulgaliselt riske, ent siiski ei ole keegi ootamatute olukordade eest täielikult kaitstud. Sellisteks olukordadeks on Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused (ECC-võrgustik) loonud tasuta reisiäpi “ECC-Net: Travel app” ning tarbijakaitseamet püstitanud Tallinna lennujaama kolm interaktiivset infokioski, mis aitavad leida reisiga seonduvate muredele lahenduse.
Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste võrgustik andis eelmisel aastal välja täiendatud reisija õiguste teemalise rakenduse nutitelefonidele, mis aitab leida muredele lahenduse nende tekkekohas. Näiteks mida teha, kui rendiautole järele minnes selgub, et hind on kokkulepitust kallim või broneeritud hotellituba polegi saadaval, või ostetud ese osutub defektiga kaubaks? Selliseid ja paljusid teisi juhtumisi võib kõigil ette tulla. Seejuures on oluline teada, et kord juba telefoni laetud nutirakendus ei vaja töötamiseks andmesideühendust, mis on eriti oluline välismaal olles vältimaks rändlusvõrgus andmeside kasutamist.
Mobiilirakendus aitab end väljendada 25 keeles
Rakendus on hea reisiabiline kõikides Euroopa Liidu riikides ning Islandil ja Norras, sest sisaldab kõiki vajalikke nõuandeid ja aitab end väljendada 25 keeles. Rakenduse kasutamisel tuleb kõigepealt valida oma sihtkoht ehk asukoht reisi ajal, seejärel saab valida üheksa teema vahel: ostlemine, autorent, lennuk, rong, buss, laev/praam, hotell, tervis ja hea teada. Viimasest kategooriast leiab igas riigis tegutseva ECC-võrgustiku ja saatkonna infot ja kontaktid ning teavet Euroopa hädaabinumbri ja Euroopa infoteenuse kohta. Seejärel ilmuvad ekraanile tarbija õigused antud olukorras ning võimalus see kohalikus keeles kas ette lugeda või näidata vajalikku lauset ekraanilt teenindajale.