Igal pool mujal on aknad nelinurksed ning sellised olid nad algusaastatel ka lennukitel, kuid üsna pea mõisteti, et aknad peaksid olema hoopis ümmargused.
Miks on lennuki aknad ümmargused? (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1950. aastatel hakkasid lennukid lendama kiiremini ja kõrgemal kui seni. Kaks tollast nelinurksete akendega lennukit lagunesid aga õhus tükkideks ning siis sai ilmseks, et kuskil kujunduses on viga, vahendab Travel and Leisure.
Teravad nurgad on teatavasti konstruktsiooni kõige nõrgemad kohad ning tugev rõhk, mis lennukitele kõrgel mõjub, nõrgendab akende nurki veelgi. Ümmarguste akende puhul jaotub rõhust tulenev surve aga ühtlaselt ja see vähendab oluliselt mõrade tekkimise ohtu. Ümmargused aknad peavad paremini vastu ka rõhuerinevustele lennuki sees ja väljas.