/nginx/o/2016/02/04/5010679t1h004c.jpg)
Igal pool mujal on aknad nelinurksed ning sellised olid nad algusaastatel ka lennukitel, kuid üsna pea mõisteti, et aknad peaksid olema hoopis ümmargused.
Igal pool mujal on aknad nelinurksed ning sellised olid nad algusaastatel ka lennukitel, kuid üsna pea mõisteti, et aknad peaksid olema hoopis ümmargused.
1950. aastatel hakkasid lennukid lendama kiiremini ja kõrgemal kui seni. Kaks tollast nelinurksete akendega lennukit lagunesid aga õhus tükkideks ning siis sai ilmseks, et kuskil kujunduses on viga, vahendab Travel and Leisure.
Teravad nurgad on teatavasti konstruktsiooni kõige nõrgemad kohad ning tugev rõhk, mis lennukitele kõrgel mõjub, nõrgendab akende nurki veelgi. Ümmarguste akende puhul jaotub rõhust tulenev surve aga ühtlaselt ja see vähendab oluliselt mõrade tekkimise ohtu. Ümmargused aknad peavad paremini vastu ka rõhuerinevustele lennuki sees ja väljas.