Saada vihje

Pilootide oskused ei ole enam tasemel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Johanna Vahuri
Copy
Piloot
Piloot Foto: SCANPIX

Ameerika Ühendriikide uuringust selgus, et nende valitsus ei suuda tagada pilootide teadmiste kaasaskäimist tehnoloogia arenguga.

Ameerika lennufirmade paljud piloodid ei ole saanud piisavat koolitust, et nad oskaksid automatiseeritud süsteemi toimimist jälgida ja vajadusel juhtimist üle võtta. Pilootide koolitamine on valitsuse vastutusalas, kuid viimase raporti kohaselt, ei saa Ühendriikide Föderaalne Lennuamet oma tööga hakkama, vahendab Telegraph.

Raportist selgub, et lennuamet ei suuda kindlaks teha, kui tihti piloodid lennukit manuaalselt juhivad, mistõttu ei või kindel olla, et nende oskused on endiselt tasemel. Tavapäraselt juhivad piloodid lennukit manuaalselt vaid õhkutõusul ja maandumisel, mis tähendab, et 90% ajast lendab lennuk automatiseeritud süsteemide juhendamisel.

Kuigi automaatsed süsteemid on üldiselt lendamist oluliselt turvalisemaks muutnud, siis ekspertide sõnul on neid süsteeme manuaalselt nüüd ka järjest keerulisem juhtida, mistõttu tekitab muret asjaolu, et ilmselt paljud piloodid seda teha ei suuda.

Lennundusamet jäi raportit kommenteerides napisõnaliseks ning väitis vaid, et korralike treeningprogrammide loomise suunas töö juba käib.

2013. aastal leidis San Francisco lennujaamas aset õnnetus Asiana Airlines'i lennukiga, sest piloodid ei mõistnud automatiseeritud süsteemi ning ei osanud ka kriisiolukorras lennukit manuaalselt juhtida. Õnnetuses sai surma kolm inimest.

Tagasi üles