Nordic Aviation alustab jaanuaris reise oma lennukiga

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nordic Aviation Groupi esimene pressikonverents
Nordic Aviation Groupi esimene pressikonverents Foto: Erik Prozes

Nordic Aviation Group AS alustab järgmise aasta jaanuaris lendamist USA liisinguandjalt Regional One renditud CRJ-700 tüüpi lennukiga, mida hakkab teenindama ka eestikeelne pardameeskond: USA firmalt renditakse veel teinegi lennuk, mis peaks lende alustama veebruaris.

Nordic Aviationi kommunikatsioonijuht Liis Veersalu ütles BNS-ile, et kui praegu rendib ettevõte lennukeid koos pardameeskonnaga kolmelt lennufirmalt, siis kahe uue lennuki liisimine on samm oma lennukipargi ja eestikeelse teenindusega lennufirmaks saamise poole.

"Edasi loodame liikuda oma lennukipargile tempos umbes üks lennuk kuus ehk saada teine oma lennuk koos oma meeskonna ja eestikeelse pardateenindusega õhku juba veebruaris ning nii sealt edasi," rääkis Veersalu.

Veersalu tõi välja, et kaks CRJ-700 lennukit ja ka kõik tulevased lennukipargi lennukid renditakse dry-lease lepingute kaudu. "Hetkel kasutame wet-lease lepingute läbi partnerlennufirmasid, et oleks tagatud lennuühenduste kiire jätkumine nii-öelda päästeoperatsiooni faasis."

Veersalu sõnul näitab uute lennukite rentimine Nordic Aviationi eesmärki kasvada lende teenindavast ettevõttest päris lennufirmaks. "See annab meile võimaluse taotleda lennufirma sertifikaati. Lisaks puudub meil praeguste wet-lease lepingutega lennukite ja teeninduste üle otsene kontroll - meie eest lendavad teised," rääkis Veersalu.

"Soovime aga, et meie lennukite eestikeelne teenindus, meie oma meeskonnad ja teeninduskvaliteet saaks olema väga hea ning ka lennukid ise kannaksid edasi meie brändi. Nii saame paremini kontrollida oma toodet ja teenust," märkis Veersalu.

Praeguste plaanide kohaselt esimene hakkab uus lennuk teenindama peamiselt Amsterdami liini, jõudes vastavalt lennuplaanile lennata vahepeal ka Kiievi ja Müncheni suundadel.

Täpselt samasuguseid CRJ-700 lennukeid kasutas ka teisipäeval pankroti välja kuulutanud Estonian Air. Veersalu sõnul ei võta Nordic Aviation vanalt lennufirmalt liisingulepinguid otse üle, vaid enne lõpetas Estonian Air rendilepingu ja pärast seda sõlmis Nordic Aviation uue lepingu. "Need lennukid on kogu aeg Tallinnas olnud," märkis Veersalu.

Pärast lennukite rentimist Regional One'ilt soovib lennufirma ideaalis üle minna spetsiaalselt lennukite valdusfirmaks loodud Transpordi Varahalduse lennukite liisimise peale. Samas eeldab see seda, et Nordic Aviation võidab vastava hanke. "Kui sealt tuleb aga negatiivne otsus, siis peame lennukid mujalt otsima. Sealt hakkaksime me samamoodi lennukeid rentima," ütles Veersalu.

Transpordi Varahaldus loodi majandus- ja taristuministri Kristen Michali otsusega käesoleva aasta sügisel. Ettevõttel on praegu kolm Bombardier CRJ900 NextGen tüüpi reisilennukit, mis osteti tänavu 2011. aastal antud laenu omandamisega Kanada ekspordiagentuurilt EDC.

Nordic Aviation Group alustas lendude opereerimist 8. novembril. Praegu opereerib ettevõtte lende Adria Airways, mille poolt on lennuettevõtja sertifikaat, kommertsplatvorm ja piletimüügisüsteem. Lende teostatakse koostöös lennufirmadega BMI, NextJet ja Carpatair, kellelt on renditud lennukipark koos meeskondadega.

Tagasi üles