Möödunud nädalal uhkelt maailmale tuleval aastal õhku tõusvaid värskeid C-seeria Bombardiere tutvustanud lõunanaabrite lennufirma tekitas paratamatult küsimuse, kas laienemisplaanist on lootust osa saada ka Lõuna-Eesti pealinnal Tartul, vahendab Tartu Ekspress.
Mäletatavasti lendas airBaltic Tartu ja Riia vahet aastatel 2009–2011, kuid lahkus võrdlemisi kiiresti. Samas eelmisest aastast veavad tartlasi Riiga lennufirma tasuta bussid. «Lõpetasime, sest olid probleemid infrastruktuuri ja teenuste kvaliteediga – oli kaks juhtumit, kus meie lennuk pidi Tartus maanduma, kuid jäi linna kohal tiirutama, sest lennujuhti polnud oma tornis,» põhjendas ettevõtte asepresident Janis Vanags toonast otsust Tartu Ekspressile, lisades, et see juhtus rohkem kui ühel korral.
Tartu lennujaam juhi Juhan-Johhen Rossi lennufirma kriitikaga ei nõustu. «Minul on mälus ainult üks juhtum, kus lennujuhti ei olnud – kuna ta oli haige – ja rohkem neid juhuseid minu teada olnud ei ole,» sõnas Ross Postimehele antud kommentaaris. Ka on tema sõnul viimase viie aasta jooksul, kus airBaltic enam Tartu lennujaama teenuseid kasutanud ei ole, tehtud seal terve rida muudatusi. «Kaasa arvatud see, et üks lennujuht on tööl ja teine on n-ö valvevahetuses – ehk peab olema koheselt kättesaadav ja võimeline kohale tulema,» selgitas ta.
Rossi kinnitusel on selle aja jooksul ka lennujaama tehniline varustatus tõusnud. «Toona olin siin ka üks juhus, kus lennuk tuli Riiast siia, aga ei saanud maanduda, kuna meil ei olnud sellist tehnilist võimekust, mis oleks võimaldanud maandumist sellistes ilmaoludes,» sõnas ta, viidates kehvale nähtavusele. «Nüüd on meil need seadmed olemas ja tehtud ka GPS protseduurid lähenemiseks,» ütles Ross.