Mitte kõik ei tea, et Estonian Air on tegevuse lõpetanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy

Kuigi üldiselt oli hommikul lennujaamas olukord rahulik, leidis varahommikuste reisijate seas siiski mõni inimene, kes ei teadnud, et Eesti rahvuslik lennufirma on tegevuse lõpetanud.

«Ma olin ise kell viis hommikul juba siin lennujaamas kohal – me ka vaikselt valmistusime, et äkki on neid n-ö pikki nägusid –, aga väga rahulik hommik oli, oodatust väga palju rahulikum,» sõnas Estonian Airi lennud üle võtnud Nordic Aviation Groupi (NAG) pressiesindaja Liis Veersalu hommikul kell 10.30 ajal Postimehele. Küll aga olid mõned välismaalased sunnitud ostma lennujaamast uued lennupiletid.

«Mina vist nägin oma silmaga ühte-kahte reisijat, kes alles siin said teada sellest olukorrast, aga nemad ka siis kohapeal – kes oli ostnud läbi Estonian Airi, täitis riigile avalduse, ja teisalt sai kohe uue pileti osta,» kirjeldas Veersalu, lisades, et piletiostjate seas oli ka neid inimesi, kes pidid Lufthansa töötajate streigi tõttu uued piletid ostma ja seal oli piletid valesti ümber muudetud.

Asemele ostetud pilet algsest odavam

Veersalu kinnitusel keegi lennuki pealt maha ei jäänud, uued piletid osteti Adria Airways väljuvatele lendudele. «See lihtsalt klappis ajaliselt,» tähendas NAGi pressiesindaja, lisades, et alates esmaspäeva hommikust on ka tavapärasemast rohkem check-in-laudu lahti hoitud, et vältida võimalikke järjekordi. Nimelt ei saa hetkel Adria Airwaysi lendudele teha ei online- ega self-check-in'i.

Kella 12 ajal lennujaamas käies oligi umbes viis-kuus Adria Airways check-in'i avatud ning korraks ka nende taga pikem järjekord, kuna kella 13 ja 14 vahel väljub Tallinnast kolm Adria Airwaysi lendu sihtkohtadega Kiiev, Kopenhaagen ja Stockholm. Üksikud inimesed seisid ka Estonian Airi järeltulija piletikassa leti ees.

Adria Airways check-in'i järjekord pärast kella 12 Tallinna lennujaamas.
Foto:
Adria Airways check-in'i järjekord pärast kella 12 Tallinna lennujaamas. Foto: Foto: Liis Treimann
Üksikud inimesed seisid ka NAGi piletikassas.
Foto: Liis Treimann
Üksikud inimesed seisid ka NAGi piletikassas. Foto: Liis Treimann Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Piletikassas olnud teenindaja Aet Härmaorg täpsustas, et hommikul oli vaid üks välismaalane, kes ei teadnud, et Estonian Air on tegevuse lõpetanud, ja seni oli ta ka jäänud ainukeseks, kellel see mure olnud on. «Seletasime ära, mis protseduurid on,» tähendas Härmaorg, lisades, et uus pilet läks reisijale suurusjärgus 150 eurot maksma. «Minu meelest oli tal see odavam üldse, kui esialgu ostetud pilet,» märkis ta.

Mis puudutab alates pühapäevast Estonian Airi lende opereerima hakanud NAGi lendude täituvust, siis näiteks eilehommikuste lendude keskmine täituvus oli 55 protsenti. «Aga see sai natuke mõjutatud ka sellest, et meil oli see cancellation (tühistus – ingl k), kus me panime paaril liinil lendama palju suurema lennuki, kuna asjad seal muutusid,» selgitas Liis Veersalu, viidates sellele, et tavapärase 60-kohalise asemel sõitis Vilniusesse 180-kohaline lennuk. Küll on esimestel päevadel olnud nii neid lende, kus kogutäituvus on 100 protsenti, kui ka lende, kus see on jäänud 30 protsendi piirimaile.

Pingutavad ka ise

Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektori Kati Veskimägi sõnul on nende inimeste hulk, kes nende reisibüroo kaudu on ostnud Estonian Airi piletid ja ei ole lennufirma tegevuse lõppemisest teada saanud, väga väike, kuna reisibüroo ise on viimased kolm päeva väga aktiivselt tegelenud inimeste teavitamisega.

«Nad on saanud kirja, nendega on ühendust võetud ja võetakse ka kõigi järgnevate kuupäevade osas, et need Estonian Airi lennud saaks ikkagi asendatud millegi muuga,» selgitas Veskimägi. Küll aga ei välista ta, et selliseid inimesi siiski võib leiduda, kuna reisibüroole antud kontaktid ei pruugi alati õiged olla. «Kindlasti täna õhtuks oleme targemad, kas oli mõni selline juhtum,» nentis Estraveli esindaja.

NAGi piletikassa juures seisid ka juhised lennureisijatele - mida hakata pihta Estonian Airi lennupiletitega. Foto:
NAGi piletikassa juures seisid ka juhised lennureisijatele - mida hakata pihta Estonian Airi lennupiletitega. Foto: Foto: Liis Treimann

Tänasega sai ametlikult reisibüroodel läbi kohustus leida Estonian Airi lendudele asenduslennud. Nüüdsest tuleb Estonian Airi pileteid ostnutel, kes pole kas asenduslennu või raha tagasimaksmise taotlust esitanud, esitada Estonian Airile avaldus lennupileti kompenseerimiseks ning osta omal käel uued lennupiletid. Raha Estonian Airi piletite eest saab tagasi ühe kuni kolme kuu pärast.

Nordic Aviation Groupi all lendava Adria Airways lendude ajad valdavas osas kattuvad endiste Estonian Airi lennuaegadega, esineda võib üksnes viieminutilisi erinevusi. Peamine erinevus Estonian Airi ja Adria Airwaysi lendudes esineb Venemaa lendude puhul – erinevalt Estonian Airist puuduvad tema järeltulija lennuplaanist praegu Peterburi ja Moskva lennud.

Tagasi üles