Kuna täna jõuavad Eestisse reisikorraldaja GoAdventure kaudu Egiptusesse kauemaks jäänud eestlased, selgitab tööinspektsioon, kuidas peaksid tööandjad käituma olukorras, kus inimesed hilinevad tööle neist mitte olenenud põhjustel.
Tööinspektsioon selgitab, kes korvab Egiptusesse kauemaks jäänute tööandjatele tekkinud kahju
«Antud juhul ei ole Egiptuses olevate inimeste töötamine takistatud neist, vaid põhjusel, et reisikorraldaja ei täida oma kohustusi – seetõttu on tööl mittekäimine vabandatav,» sõnas tööinspektsiooni töösuhete nõustamistalituse juhataja Anni Raigna, lisades, et nende töötajate tööandjad, keda see olukord mõjutab, peaks suhtuma asja mõistlikult ning vajadusel töö ümber korraldama.
«Kindlasti ei saa pidada töötaja töölt puudumist reisikorraldaja täitmata kohustuste tõttu töökohustuse rikkumiseks, mille pärast töötajat hoiatada või töösuhe üles öelda,» lausus Raigna. Küll aga sõnas ta, et aja eest, kus töötaja ei saa tööle tulla põhjusel, mis ei olene temast, ei ole tööandjal ka töötasu maksmise kohustust nagu ei pea ka töötaja neid tunde n-ö järgi tegema.
«Sellisest olukorrast tekkinud kahju – näiteks saamata jäänud töötasu, kahju tööandjale – hüvitamise osas soovitame pöörduda info saamiseks reisikorraldaja ning kindlustusandjate poole,» märkis tööinspektsiooni esindaja, kinnitades, et kindlasti ei saa siin rahalist vastutust panna tööandjale.
Eile hommikul teatasid mitmed GoAdventure kaudu Sharm el Sheikhis ja Hurghadas puhkusereisil viibinud eestlased, et nende koju naasmine on viibinud mitu päeva ning raske on ka reisikorraldajaga asjade lahenduse osas ühendust saada. Kuigi GoAdventure lubas toimetada üle 300 eestlase tagasi koju esmaspäeval, toimub see alles tänase päeva jooksul.