Tallinna lennujaamale tuleb üllatusena süüdistus, nagu ei oskaks nende töötajad anda esmaabi, jättes peahaava saanud vanema mehe abita.
Reisija versioon verisest kukkumisest üllatab lennujaama
«4. novembril tagasi Eestisse jõudes olin tunnistajaks, kuidas Tallinna lennujaamas pagasit oodates kukkus kokku vanem meesterahvas (sirgelt, ristseljali, täie hooga peaga vastu maad). Kaasreisijad keerasid vanema teadvuse kaotanud meesterahva külili ning keegi läks abi otsima,» kirjutas Postimehe poole pöördunud Merike. Naise sõnul saabus paari minuti pärast lennujaama töötaja, kes vaatepilti kaugemalt hindas ja teatas, et läheb kutsub kiirabi. «Vanem mees, järjest suurenevas vereloigus jäeti kaasreisijatega. Läks veel päris mitu minutit, kuni saabus järgmine lennujaama töötaja. Kahjuks oli ka tema n-ö juhuslik töötaja, kes kohapeale ei jäänud ja abi ei osutanud,» kirjutab naine. Merikese sõnul oli ta oma pagasiga juba autosse jõudnud, kui saabus kiirabi.
«Minu jaoks sai väga häirivaks teadmine, et ilmselt meie palju kiidetud ja igati kaasaegses lennujaamas ei olnud ja võib-olla ei olegi alaliselt inimest, kes oleks suuteline osutama esmaabi. Kuidas saab selline asi olla võimalik Tallinna lennujaamas? Mis saaks, kui näiteks lennurajal lennuk põlema süttib? Kui liikluses on tipptund?» oli ta jahmunud.
Tallinna lennujaama pressiesindajale Lauri Linnamäele jääb pöörduja etteheide arusaamatuks. Ta kinnitab, et pole küll turvalinte üle vaadanud, kuid luges läbi sündmuse raporti.
«Tšarterlennuga saabunud inimene kukkus kokku, lõi pea vastu kivipõrandat ära ja sellega kaasneb alati suhteliselt suur verejooks,» rääkis Linnamäe. Ta kinnitas, et pagasiteenindus teavitas juhtunust kohe ja seal lähedal asunud tollitöötaja andis esmaabi. «Sidus peahaava kinni, pani ta stabiilsesse külili asendisse,» kirjeldas Linnamäe lennujaama verisooni. Mees tuli kiiresti teadvusele ning äsja esmaabi jätkukoolituse läbinud vahetuse vanem vestles temaga, kontrollis võimalikke südamerikke sümptomeid, mida mehel ei olnud. Ka kiirabi saabus Linnamäe sõnul kiiresti. «Ma ei oska öeldagi, miks inimene asju nii nägi,» tõdes ta.
Tallinna lennujaama turvakaamera salvestis
10:38:00 inimene kukub
10:38:15 tollitöötaja märkab, läheb telefoni tooma, helistab kiirabisse
10:38:57 tollitöötaja jõuab kannatanu juurde, annab kiirabile infot olukorrast
10:40:31 kaasreisijad vestlevad kannatanuga, tollitöötaja läheb esmaabivahendite järele
10:42:10 pagasiteenistuse töötajad jõuavad kannatanu juurde
10:44:26 tollitöötaja naaseb, kummikindad käes ja esmaabivahendid kaasas, aitab teadvusel kannatanu istuli, alustab haava sidumist
10:48:25 kiirabi saabub
Seitsme minuti jooksul on kannatanu seisund välja selgitatud, abi kutsutud ja haav seotud, 10 minuti jooksul kiirabile üle antud.