Eesti reisija Egiptuses: reisibüroo jättis meid infosulgu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Sharm el Sheikhi lennujaam.
Sharm el Sheikhi lennujaam. Foto: AP/Scanpix

Juba teist päeva Egiptusest kojulendu ootavate reisijate sõnul on reisifirma GoAdventure jätnud nad täielikku infosulgu ning reisijatel tuleb netiühenduseta hotellis sugulaste abiga ise teavet taga nõutada. Lähema poole tunni jooksul selgub, kas neil õnnestub koju pääseda.

«Meie lennuk pidi tagasi tulema 7. novembril 9.45, aga oleme siiani hotellis,» rääkis Irina, kes ootab kodumaale pääsemist Hurghadas. Seni on reisifirma tasunud kahe lisaöö eest. «Eile öeldi, et uudised tulevad täna, täna saime hotellist teada, et peame kohvrid kokku panema ning nüüd istume ja ootame,» rääkis naine. Selles hotellis on kuus Eesti reisijat, kes kõik on tulnud GoAdventure vahendusel.  Naise sõnul pole neil mingit infot, millal nad kodumaale pääsevad. Hotellis netiühendus puudub ja kuna reisifirma klientidega ise ühendust ei võta, siis on teabe saamine jäetud puhtalt reisijate endi mureks. «Me ise helistame,» rääkis naine.

Infot püüavad olukorra kohta saada ka Eestisse jäänud sugulaste abiga. «Meie giid ei osanud midagi öelda, peagiid on leedulane, tema suunas meid edasi Eesti giidi juurde, kes ütles, et selgitame kõik välja ja saate info homme, homme, homme. Mitte midagi ei tea,» rääkis Irina.

Naise sõnul on Eesti grupp ainus, kes teadmatuses on. «Moskvalased sõitsid täna normaalselt ära, leedukad ka. Ka teiste firmade omad, näiteks Novatoursi, TezToursi omad, ainult meie istume ja ootame,» rääkis Irina.

Tartust pärit Anneli sõnul saatis reisibüroo esmalt hotelli kohaliku esindaja. «Hea, et mina inglise keelt oskasin, siis saime vähemalt aru, mis toimub,» rääkis naine. Kui reisijad tahtsid anda talle oma telefoninumbri, et oleks lihtsam ühendust pidada, siis öeldi neile, et sel pole mõtet, kui tegu pole kohaliku numbriga, sest välismaistele numbritele helistama ei hakata. «Me otsime ise numbreid, ise helistame ja siis eesti giid ütleb meile väga nutuse häälega, et vaatame, toome,» rääkis Anneli. Eile hommikul lubas firma reisijatega hotellis kohtuda, aga toodi kuus A4 lehte, kus oli kirjas, et kohvritele tuleb panna peale kleebis, et need lähevad eraldi. Eile õhtul öeldi reisijatele, et olge hotellis kell 11 valmis, saadetakse info.

«Nüüd on 11 läbi ja me läksime järjekordselt uurima, kas saame mingi info, ja nii me siin istume,» kirjeldas naine toimuvat. Hotelli eest, sh hommiku- ja õhtusöögi on tasunud firma. «Eks muud kulud ikka tulevad, aga need me oleme siiani üle elanud,» sõnas reisija.  Naise sõnul on suurimaks probleemiks see, et nad on jäetud infosulgu. «Nad võiks kasvõi iga päev meile faksiga infot saata, aga meid hoitakse teadmatuses,» oli ta pahane.

Samas olukorras on ka Sharm el Sheiki koju pääsemist ootavad GoAdventure reisijad, kes pidid eile Eestisse tagasi tulema ja kelle ühe lisaöö eest tasus firma.  «Nüüd on kell 11.17 , peame hotellitoa vabastama. Firma kohapealne esindaja telefonile helistades katkestab kõne, GoAdventure Tallinna telefon kogu aeg kinni,» rääkis Inge Õilme Noobel. Hotell nõuab neilt tubade vabastamist, samas pole neile lennuaega teatatud ning lennuplaanis lendu pole.

Tagasi üles