Pankrotistunud reisifirma kliendid saavad kogu raha tagasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Maksejõuetusse sattunud reisifirmalt Alimants OÜ pakettreisi ostnud inimestele tagastakse nende makstud raha kokku ligi 16 tuhande euro väärtuses.

Tarbijakaitseametile laekus avaldusi Alimantsi müüdud 17 pakettreisilepingu kohta summas 17 527,02 eurot. Ettevõtte tagatisraha oli 32 000 eurot. Tähelepanuväärne on see, et sellest piisas kõikide põhjendatud nõuete rahuldamiseks.

Laekunud avalduste sisu uurides selgus, et kuuel juhul oli Alimants teistele reisikorraldajatele juba edasi kandnud ettemaksud ning reisid toimusid kokkulepitud tingimustel. Ühel juhul oli Alimants ettemaksu teisele reisikorraldajale küll edasi kandnud, kuid reisija loobus reisist ja ettemaks tagastastati talle. Seega reisist ilma jäänud tarbijatele makstakse välja kokku 17 527,02 eurot.

Alimants OÜ maksejõuetuse teatamise hetkel viibis 13 tarbijat väljaspool Eestit nende korraldatud reisidel. Nende reisidega seonduv oli tasutud ning ametile teadaolevalt jõudsid reisijad plaanipäraselt Eestisse tagasi.

Ettevõtte majanduslikesse raskustesse sattumine ongi põhjus, miks amet jälgib reisifirmade tagatisraha piisavust. Selleks tuleb ettevõtjail esitada kogumüügi aruandeid kord kvartalis, et võimaliku maksejõuetuse korral saaks hoolitseda reisil olevate klientide tagasitoomise eest ning reisita jäänud inimestele tagastada makstud raha.

Tagasi üles