Amet ootab avaldusi pankrotistunud reisifirma klientidelt

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbijakaitseamet ootab reisita ja reisi broneeringuta jäänud, kuid raha reisiettevõtjale Alimants OÜ maksnud tarbijatelt avaldusi kuni 18. oktoobrini.

Reisiettevõtja Alimants OÜ teatas 17. septembril, et ei suuda tarbijate ees kohustusi täita ning on sattunud maksejõuetusse. Ettevõttel on kehtiv tagatis kogusummas 32 000 eurot kindlustusseltsis BTA Insurance Company SE. Turismiseaduse paragrahvi 15 lõige 1 näeb ette, et tagatise kasutamise esmaeesmärk on reisijate reisilt tagasitoomine, reisitasu tagastamine tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumine pakettreisi ärajäänud osa eest ning tarbijale tasu tagastamine lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.

Avalduse esitamiseks tuleb täita ja allkirjastada vastav vorm, mille leiab koos juhendiga tarbijakaitseameti kodulehelt eesti keeles ja vene keeles.  Avaldust saab esitada ka tarbijakaitseameti tarbijate teeninduskeskkonna infosüsteemis, kus on vajalik ID-kaardiga sisselogimine. 

Neil inimestel, kes maksid reisi eest krediitkaardiga, soovitab amet makse tühistamiseks pöörduda panga poole.

Juhul kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid, näiteks ainult lennupilet või ainult majutus või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele. 

Kui reisiostja oli jõudnud sõlmida ka reisitõrkekindlustuse, võiks pöörduda kindlustusfirma poole ja küsida üle, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustusega kaetud või mitte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles