Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) turismiarenduskeskuse läbiviidaval Eesti avastamata aarete konkursil hinnati esikoha vääriliseks Hiiumaa, teine koht läks Romantilisele Rannateele ning kolmandaks tuli Seto Külavüü.
Hiiumaa valiti parimaks kohaliku toidutraditsiooni kohaks
«Parima toiduturismi sihtkoha valimisel pöörasime erilist tähelepanu turismitoodete ja -teenuste tihedale seosele kohaliku toidukultuuriga, ühtlasi hindasime sihtkoha jätkusuutlikkust ja järjepidevust toodete ja teenuste arendamisel,» selgitas EAS-i turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.
Veel olid hindamisel oluliseks kliendile suunatus, toiduteemaga seotud toodete mitmekesisus ning kogukonna kaasamine.
Omamoodi võitjad on Mutso kinnitusel kõik osalejad, sest neil on tugevad toidutraditsioonid ning neid võib uhkusega näidata kõikidele külastajatele.
Hiiumaa esindaja Heleri Uusi sõnul on konkursi võit Hiiumaale suureks tunnustuseks ühiselt tehtud pingutuste eest ning kindlasti motiveerib see veelgi enam koostööd tõhustama. «Konkursil osalemine andis meile veel ühe hea põhjuse uute turundustegevuste planeerimiseks ja koostööprojektide algatamiseks, et koguda tuntust just rahvusvahelistel turgudel, kuna paljude turistide jaoks oleme me endiselt avastamata aare,» sõnas Uus ning lisas, et ka siseturisti jaoks on Hiiumaal kindlasti pakkuda uusi maitseelamusi ja toiduga seotud tegevusi.
Kokku osales sel aastal konkursil 9 omanäolist ja suure toiduturismi potentsiaaliga sihtkohta: Hiiumaa, Kihnu, Lahemaa mõisaköögid ja kõrtsid, Loode-Eesti – rannarahva radadel, Peipsimaa, Prangli - Eesti põhjavärav, Romantiline Rannatee, Seto Külavüü ja Soomaa.