Reisifirmat ootab pankrot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Reisiettevõtja Alimants OÜ teatas maksejõuetusest.
Reisiettevõtja Alimants OÜ teatas maksejõuetusest. Foto: Stanislav Popov

Reisiettevõtja Alimants OÜ teatas täna tarbijakaitseametile, et ei suuda täita kohustusi tarbijate ees ning on sattunud maksejõuetusse ja seoses sellega on tulevikus toimuma pidanud reisid tühistatud neile, kes on ostnud reisi selle ettevõtte vahendusel.

Alimants OÜ enda korraldatud reisidel viibib praegu 13 tema tarbijat väljaspool Eestit. Ametile teadaolevalt on nende reisiga seonduv tasutud ja nad peaksid Eestisse naasma 19. septembril.

Ühtlasi tegeles Alimants OÜ teiste reisikorraldajate reiside vahendamisega. Esimesed reisid peaks väljuma 20. septembril, kuid nende reiside eest on raha reisikorraldajale kandmata ja Alimants OÜ-lt ostetud reisijate jaoks on reis tühistatud.

Ettevõttel on kehtiv tagatis kogusummas 32 000 eurot. Turismiseaduse paragrahv näeb ette, et tagatise kasutamise esmaeesmärk on reisijate reisilt tagasitoomine, reisitasu tagastamine tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumine pakettreisi ärajäänud osa eest ning tarbijale tasu tagastamine lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.

Juhul, kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid (näiteks ainult lennupilet või ainult majutus) või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele.

Reisita ja reisi broneeringuta jäänud, kuid raha reisiettevõtjale maksnud tarbijatelt oodatakse avaldusi alates 18. septembrist kuni 18. oktoobrini. Avalduse esitamiseks tuleb täita ja allkirjastada vastav vorm, mille leiab koos juhendiga tarbijakaitseameti kodulehelt.

Avaldust saab esitada ka tarbijakaitseameti tarbijate teeninduskeskkonna infosüsteemis, kus on vajalik ID-kaardiga sisselogimine. Nendel tarbijatel, kes maksid reisi eest krediitkaardiga, soovitab amet makse tühistamiseks pöörduda panga poole.

Kui reisiostja oli jõudnud sõlmida ka reisitõrkekindlustuse, võiks pöörduda kindlustusfirma poole ja küsida üle, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustusega kaetud või mitte.

Avaldus tuleb saata hiljemalt 18. oktoobriks 2015 aadressile Rahukohtu 2, Tallinn 10130 või e-kirjaga info@tarbijakaitseamet.ee.

Tagasi üles