Külastajad solvusid restorani juhataja peale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Restoran Ruhe.
Restoran Ruhe. Foto: Ruhe

Restorani uudistama tulnud külastajate sõnul käituti nendega ebaviisakalt, söögikoha juhataja sõnutsi uitasid kutsumata külalised suletud restoranis omatahtsi ringi.

Reisigrupile pakuti võimalust Neeme poolsaarel veidi jalutada. Neeme sadamas aga selgus, et laev hilineb ning reisijatel tuleb poolsaarel veidi oodata. Ilm oli ilus, mõni ootaja istus kivil, teised jalutasid ringi.

Tänavanurgal seisis silt «Restoran Ruhe» ning mõned reisigrupist otsustasid laeva oodates ka söögikohta uudistama minna. «Kuna me ei ole kohalikud, ei teadnud meist keegi, et seal restoran olema peaks,» rääkis üks reisil viibinud naine.

Maja silmates tundus talle, et tegu on muheda kodukootud kohaga, lihtsa tagasihoidliku majaga. «Suur värav oli avatud, põikasime sisse. Restorani uksele oli kleebitud kaks erivärvilist silti kirjadega «Astuge sisse», rääkis reisija. Tema sõnul mõtles osa reisigrupist seejärel sisse astuda ning mõni proua oleks ehk laeva oodates ka tassi kohvi joonud.

Sekund hiljem kostus reisija sõnul aga restoranist juhataja kurjustamine: mida teie siit otsite, kes teil lubas siia sisse tulla ja kes te üldse olete. «Ausõna, see lõi pahviks,» ütles reisija, kes toimunud vestlust pealt kuulis.

Proua astusid seepeale välisukse poole ning valmistusid lahkuma. Üks prouadest olevat uurinud, kas tõesti peab end nii kurjasti väljendama. Vestlust pealt kuulnud reisija sõnul tuli juhataja seepeale ukselävele ja andis tema väitel teada, et reisijad pole võõra õue peale oodatud.

Selline käitumine võttis reisija sõnatuks ning nad ei saanud aru, mis toimub ning päris selle peale juhatajalt aru. Tema sõnul pööras aga juhataja seepeale kannalt ringi ning ei lausunudki ühtki sõna ega vabandanud.

Segaduses ja hämmeldunud inimesed liikusid seepeale sadama poole ning rääkisid murest ka giidile, kes olevat aga käega löönud ja nentinud, et küllap on tegu tüüpilise viletsa Eesti teenindusega.

Restoran Ruhe juhataja Terje Lindau sõnul toimus intsident laupäeval kell 10 hommikul, kui restoran oli suletud. «Oleme avatud iga päev 13.00-22.00 ja see info on ukse peal kirjas,» rääkis ta.

Juhataja sõnul oli ta sel ajal üksi restoranis ning valmistas ööbijatele hommikusööki. «Välisuks oli lahti, sest ilm oli ilus ja külalised soovisid terrassil süüa,» rääkis Lindau ning lisas, et samal ajal pandi õhtuseks ürituseks terrassil ning saalis lava ja tehnikat üles.

Ühel hetkel tuli ta aga köögist välja ja nägi, et restorani on üks grupp inimesi sisse tulnud, kellest osa olid juba WC ning osa vaatas leti ääres ringi. «Ehmatasin ära ja küsisin, mis siin toimub ja ütlesin, et restoran on suletud,» kirjeldas juhataja olukorda.

Tema sõnul ei öelnud inimesed isegi tere ega küsinud, kas võib WC-d kasutada, vaid lihtsalt kõndisid mööda. Just oli käinud ka koristaja ja kõik samal päeval toimuva ürituse tarbeks korda teinud ning pärast umbes 20 inimesega gruppi tuli koristajal oma tööd korrata.

«Üritasin selgitada ka, et nii ei saa sisse tungida võõrale territooriumile ja küsisin, kes seda korraldab,» rääkis Lindau ja lisas, et eelmisel suvel juhtus sarnane olukord, kui sadamasse tulnud grupp tuli majja ja otsis WC-d.

Seepeale otsis juhataja grupi reisisaatja sadamast üles ning andis teada, et reisijad sisenesid restorani. Juhataja sõnul ei teadnud reisisaatja sellest midagi. Samuti uuris juhataja sadama haldajalt, kas Neeme sadamast peaks mingi laev väljuma ning ka tema ei teadnud sellest midagi.

«Me ei ole sadamaga seotud ja ei saa, ega pea pakkuma WC jms teenust sadama külastajatele, kui see ei ole eelnevalt kokku lepitud,» rääkis Lindau ning rõhutas, et aknal on küll värvilised sildid «ASTU SISSE!» ja Eesti parimate restoranide TOP50 kleebised, kuid samuti on seal silt ka restorani avamise aja kohta.

«Oleme väike ja kliendisõbralik restoran ning anname oma parima selleks, et külalised jääksid meie teeninduse ja toiduvalikuga maksimaalselt rahule,» lausus Lindau ning lisas, et kahjuks ei saa ükski teenindusasutus garanteerida klientide rahulolu väljaspool lahtioleku aega.

Tagasi üles