Sel suvel käis Eestis turismielamusi kogemas üle saja Rootsi turisti, kes külastasid Eestit EASi turismiarenduskeskuse kutsel tulla tutvuma kiiksuga turismiobjektidega.
Rootslased tutvusid Eesti «kiiksuga» vaatamisväärsustega
«Meie soov oli tekitada Rootsis kõneainet Eestist kui erakordsete elamuste maast. Oleme pakkunud rootslastele seinast seina elamusi, näiteks hülgeretki kajakkidel, lambakasvataja töö proovimist Lõuna-Eesti talus, salajast festivali väikesaarel ning parima Eesti gurmee nautimist,» loetles EASi Skandinaavia kampaaniate projektijuht Katrina Sokk.
Ideid, mida rootslasteni viia, said pakkuda kõik eestlased, sealhulgas turismi- ja toitlustusettevõtted, disainerid ja ürituste korraldajad. Üldrahvalike ideede kogumise eesmärgiks oli leida üles kõige erilisemad elamused, mis panevad turisti nägema Eestit uues valguses.
Kampaania on suunatud Skandinaavia, eelkõige Rootsi turistide huvi suurendamiseks Eesti vastu. Kümme aastat tagasi moodustas Rootsi turistide osakaal 8 protsenti kogu välisturistide osakaalust, nüüdseks on see langenud 4 protsendini. Kampaanias «Only in Epic ESTONIA» osalenud Rootsi turistid külastavad Eestit kuni oktoobrini.