Enne reisile minekut tuleb võimalikult palju teavet koguda

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hispaania kuurort.
Hispaania kuurort. Foto: SCANPIX

Turismifirmade liidu tegevjuht Kersti Kont ütles, et hilisemate pettumuste vältimiseks tuleks enne reisi ostmist nii selle korraldaja kui reisi enda kohta võimalikult palju teavet koguda.


«Reisikorraldaja valikul tuleks endale kõigepealt selgeks teha, kes on selle reisi, mida osta tahate, tegelik korraldaja,» ütles Kont. Kindlasti tuleks veenduda, et reisiettevõte, kust reis ostetakse, aga ka reisi tegelik korraldaja on kantud majandustegevuse registrisse ehk tegutseb turul ametlikult ja kas neil on olemas ka selleks tegevuseks vajalik tagatis ja kas see on piisav.

Seda saab kontrollida majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kodulehel www.mkm.ee olevast majandustegevuse registrist. Alati, kui tekib kahtlus, võib helistada ka tarbijakaitseametisse ja pärida sealsetelt järelevalvespetsialistidelt. Ka krediidiinfost saab teavet ettevõtete majandusliku seisu kohta.

Reisi valikul tuleks aga kõigepealt jõuda endas selgusele, kuhu minna tahetakse, mida täpsemalt puhkuselt oodatakse kui palju selleks on vahendeid. Seda kõike tuleks reisikonsultandile ka võimalikult täpselt rääkida, et ta oskaks just sellele inimesele või perele või reisiseltskonnale sobivat reisisihti ja -viisi soovitada.

Täpselt tuleks lugeda läbi reisikirjeldus ja pakkumise sisu ning esitada kohe küsimused kõige kohta, mis segane tundub, kusjuures hilisemate segaduste vältimiseks oleks parem teha seda kirjalikult. Kindlasti tuleks tutvuda üldiste reisitingimustega, nii reisikorraldaja kui ka vahendaja omadega.

Seal on kirjas sätted, mis mingil hetkel võivad osutuda tähtsateks – näiteks, kuidas käituda, kui tahate esitada kaebust, kui tahate reisi tühistada vms. Need leiab reisifirmade kodulehekülgedelt, kus on ka sageli rohkem teavet nii valitud reisisihi kui ka konkreetse reisi kohta. Kindlasti tuleks sõlmida reisikindlustus ja reisi pikalt ette ostes ka reisitõrkekindlustus.

Kondi sõnul jälgib ka turismifirmade liit pidevalt, et kõigil liikmetel oleksid kehtivad tagatised ning et ka muud seadustest tulenevad nõuded oleksid täidetud. Liit teeb koostööd ka tarbijakaitseametiga – selle esindaja kuulub sealsesse tarbijakaebuste komisjoni. Praegu tegeletakse komisjonis muu hulgas eetikareeglite uuendamisega.

Küsimusele, millal on turismifirmadel kõige rohkem tööd, vastas Kont, et koolivaheajad on ilmselgelt kõigi puhkusereiside, aga ka kultuuri- ja linnareisidega tegelevate ettevõtete jaoks «kuumad» ajad.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles