Hoolimata internetist etteostetud bussipiletist tuli Eesti Bussiga Kilingi-Nõmmest Tartusse sõitjal kuni Viljandini 50 minutit püsti seistes reisida.
Etteostetud piletiga reisijal tuli bussis ligi tund püsti seista
Kilingi-Nõmmest kell 19.45 väljuvale bussile internetist etteostetud kahest piletist oli bussis tühi koht vaid ühele. Teisel reisijal tuli järgmise suurema sihtkoha Viljandini 50 minutit istmete vahel püsti seistes reisida. Lisaks võttis bussijuht Kilingi-Nõmmes peale veel kaks reisijat, kuigi tühje istekohti polnud. Üks neist istus bussi tagumises osas maas ja teise mahutas bussijuht enda kõrvale üksikule istmele.
«Vaene bussijuht vaid laiutas käsi ja ütles, et piletimüügi süsteemid ei klapi ning küllap müüdi Kuressaarest tulevale bussile kuidagi rohkem pileteid,» ütles reisija.
Eesti Bussi juhatuse esimees Gunnar Obolenski tunnistas, et selline juhtum esines ning tõdes, et praeguseks on vea tekkimise koht välja selgitatud ning likvideeritud.
Obolenski sõnul võib piletite ülemüük juhtuda mitmetelt põhjustel. Üks võimalus piletite ülemüügiks võib tekkida sellest, et traditsiooniliselt liini teenindava 60 kohalise bussi asemel on teatud põhjusel liinile läinud 50-ne või 55-kohaline buss ja piletimüügikeskkonnas on jäänud see info muutmata.
Juhtumiga seotud liinil on piletite müük läbi kindla kvoodi jagatud meie põhilise müügikanali (T-Pilet) ja Kuressaare bussijaama piletimüügikeskkonna vahel. «Seega on võib juhtuda ülemüük ka sellest, et kahes erinevas programmis üheaegselt (näiteks vahetult enne väljumist) ostetud/vormistatud piletimüügi info ei ole jõudnud (mobiilivõrgu ühenduse kvaliteedi tõttu) bussis olevasse piletimüügiterminali,» tõi Obolenski näiteks.
Konkreetse juhtumi puhul oli aga tema sõnul tegemist inimlik eksimusega. Bussijuhi terminal näitas Pärnus, et vabu kohti justkui pole (vahepeatuste müügi tõttu), kuid juht saab terminaliga ka rohkem müüa, sest vahest juhtub, et ostetud piletiga reisija ei ilmu kohale ja vajadusel saab vabaks jäänud koha uuesti müüki panna. «Viga oli selles, et bussijuht märkas vabu kohti ja müüs intuitiivselt sinna pileti, kuigi oleks pidanud kontrollima/nägema vahepeatusest lisanduvate reisijate arvu,» rääkis Obolenski ning vabandas ebamugavust tundnud reisija ees ning lisas, et Eesti Buss kompenseerib alati sarnastel juhtudel pileti, kui selle kohta tehtud avaldus peaks firmani jõudma.
Juhatuse esimees lisas, et bussijuhiga on räägitud ning juhitud tähelepanu piletimüügi korrektse läbiviimise olulisusele ja sellega kaasnevatele probleemidele.