Käsipagasiga reisijad peavad uusi kohvreid ostma hakkama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Käsipagas
Käsipagas Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon (IATA) on otsustanud vähendada lennuki pardale lubatud käsipagasi suurust, kaheksa lennufirmat on juba lubanud ka selle nõude kehtestada.

Rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon, mille liikmed moodustavad 83 protsenti ehk 260 maailmas tegutsevat lennufirmat, on töötanud välja uued käsipagasi mõõtmed, mis peaksid kõige paremini mahtuma reisilennukite pagasiriiulitesse, vahendab Telegraph.

Kui praegu on käsipagasi nõutavad mõõtmed näiteks Finnairil ja Estonian Airil 56x45x25 cm ning Air Balticul 55x40x20 cm, siis IATA poolt kehtestatud uued mõõtmed hakkavad olema 55x35x20 cm. Ameti sõnul peaks vähendatud mõõtmed võimaldama kõikidel reisijatel mahutada oma käsipagas istmete kohal olevates pagasiriiulitesse 120 kohaga lennukis.

Kaheksa lennufirmat – Air China, Avianca, Azul, Cathay Pacific, China Southern, Emirates, Lufthansa and Qatar – on otsustanud ka uued nõuded kasutusele võtta. Nii jääb reisijatel nendel liinidel reisides kaks võimalikku valikut – kas osta endale väiksem kohver, või hakata nüüdsest liiga suure kohvri eest lisa maksma. Suure tõenäosusega saab see olema lisatasu, mida lisaks piletihinnale küsima hakatakse.

Need tootajad, kes hakkavad uute mõõtmetega kohvreid tootma, hakkavad soovi korral kandma ka «IATA Cabin OK» logo. Mitmed tootjad, kes on juba lubanud seda ka tegema hakata, peaksid uute mõõtmetega kohvritega välja tulema selle aasta lõpuks.

Lennufirmade esindusorganisatsioon usub, et uued nõuded aitavad lihtsustada kõigi käsipagasiga reisijate elu, mistõttu ei pea enam viimased lennukile jõudjad muretsema sellepärast, kas nende kohver veel mahub pea kohal asuvasse pagasiriiulisse või mitte.

«Meie seisukohalt võidavad sellest olukorrast nii lennufirmad kui reisijad,» sõnas otsust kommenteerides IATA asepresident Thomas Windmuller.

Tagasi üles