Turisti jaoks on Deribassovskaja koht, kus jalutada, ostelda, õhtusööki nautida ja muidugi elu ja inimesi vaadata. Ja vaadata on. Kohati on tunne, nagu oleksid sattunud karnevalile, sest lisaks üleslöödud õhtustele jalutajatele näeb hulgaliselt värvikaid «tüüpe, keda peaks pildistama». Nagu ka kõik muu Odessas, ei ole ka kohalikud daamid «tavalised» ukrainlased, vaid on juba sajandeid kuulsad oma silmapaistva ilu poolest.
Räägitakse, et kui Odessas kinnitas kanda aristokraadist seikleja, Katarina Suure armuke Grigori Potjomkin, hoolitses ta isiklikult, et tsaari õukonna kõige kaunimad kurtisaanid saadetaks Odessasse immigrante võluma. Muidugi võib odessiitide heas välimuses «süüdistada» ka eri rahvaste õnnestunud geenikokteili.
Teine imekaunis promeneerimise koht on mereäärne Primorski bulvar – hiigelsuured varjulised puud, ilmselt veel tsaariajal sepistatud lillepeenraäärised ja muretud jalutajad loovad hetkeks tunde, et oled sattunud Pariisi.
Primorski bulvari ühes otsas seisab ausammas vene kuulsaimale poeedile Aleksander Puškinile (kes alustas siin oma «Jevgeni Oneginiga»), teises otsas linna ühe suurima heategija krahv Vorontsovi lossikompleks.
Primorski bulvari jagab keskelt pooleks Odessa tuntuim sümbol – Potjomkini trepid. Need seisavad mere ääres juba aastast 1841 ja on läbi ajaloo kandnud erinevaid nimesid: Vorontski, Richelieu, bulvari jne jne. Praegune nimi pärineb Sergei Eisensteini surematust tummfilmist «Soomuslaev Potjomkin».
Trepid, mida ülevalt alla vaadates pole rohkem näha kui paarkümmend astet ja alt üles vaadatuna tunduvad katkematu 200-astmelise tervikuna (tegelikult on olemas ka vaheplatvormid, kuid optilise illusiooni tõttu ei ole neid näha) on kohustuslik vaatamisväärsus kõikidele Odessa külalistele. Kes ronida ei jõua, saab alla sadamasse sõita ka funikulööriga.
Sadamahoone on võrreldes lennujaamaga lausa luksuslik ja selle sissekäiku ehib hiiglaslik skulptuur – kuldne laps, kelle varvaste puudutamine garanteerivat õnneliku merereisi.