Kliki riikidele:
Poolas tuleb kujutlusvõimet kasutada ja Ungaris saad rohkem, kui arvata oskasid. Turismihooaeg on alanud ja riigid meelitavad turiste tunnuslausetega.
(Vaata iga riigi kohta täpsemalt ülevalt kaardilt).
Kliki riikidele:
Poolas tuleb kujutlusvõimet kasutada ja Ungaris saad rohkem, kui arvata oskasid. Turismihooaeg on alanud ja riigid meelitavad turiste tunnuslausetega.
(Vaata iga riigi kohta täpsemalt ülevalt kaardilt).
Pea kõikidel Euroopa riikidel on reklaamlause, mille eesmärk on turiste kohale meelitada. Mõne sõnaga peaks tunnuslause kokku võtma riigi kõige tähtsama, kõige parema osa.
«Heade üllatuste maa» ja «Welcome to Estonia» - need on kaks Eesti tunnuslauset praegu. Kaks aastat tagasi korraldas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus neljaosalise matrjoškade kampaania.
Aga milliste sõnadega võiksime siia veel turiste meelitada? Kas need tunnuslaused on parimad?
Kirjuta kommentaaridesse.
Rootsi Instituudi esindaja Sergio Guimaraesi sõnul Rootsil ametlikku tunnuslauset polegi. Nii ka Soomel, kus Visit Finland sotsiaalmeedia koordinaatori Eva Kiviranta sõnul kasutatakse Facebookis ja mõnes kampaanias «Soovin, et oleksin Soomes» («I wish I was in Finland») tunnuslauset.
Island reklaamib end lausega «Tule ja saa inspiratsiooni Islandilt» («Come and be inspired by Iceland»), ütles väikeriigi promomisega tegelev projektijuht Brynja B. Bjarkadóttir.
Taanis aga suunatakse erinevatesse maailma piirkondadesse erinevad imagokampaaniad. Suhtekorraldaja Anne Marie Barsøe ütles Postimehele, et näiteks Norra jaoks on mõeldud tunnuslause: «Taanis on hea olla norrakas.» («It's nice to be Norwegian in Denmark»).
Just väikestele riikidele on turistide meelitamine oluline. Prantsusmaal ei ole samuti ametlikku üleriigilist tunnuslauset. Kasutatakse vaid nappi «Näeme prantsusmaal («Rendez-vous en France»). Suurriikidel polegi ilmselt mõtet luua ametlikku tunnuslauset kogu riigile, vaid erinevatele piirkondadele eraldi - kuidas sa ikka müüd Pariisi ja Alpe ühe lausega.
Saksamaa reklaamlause on eesti keeles lihtsalt «Reisimaa» (inglise keeles «The travel destination»). Samas algatas Suurbritannia neli aastat tagasi 139 miljoni eurose kampaania, mille tunnuslauseteks olid teiste hulgas «Sa oled oodatud» («You're invited») ja «See on SUURbritannia» («This is GREAT Britain»).
Bosnia ja Hertsegoviina müüb end südame kujuga ja Madalmaad lausega «Originaalselt lahe» («The original cool»).