Elektriraudtee uue sõidukaardiga saab nüüd küll ID-piletit kasutamata elektrooniliselt arveldada, ent näiteks 30-päeva kaardi ostmisel maksab plastkaardile ostetud 30-päeva kaart rohkem kui ID-kaardi oma.
Elektrirongi plastkaardi kuukaart maksab rohkem kui ID-kaardi oma
30-päeva kaardi hinna vahe on olenevalt tsoonidest 30 kuni 50 krooni. Kui näiteks kolme tsooni kuupilet maksad ID-kaardile ostes 550 krooni, siis sõidukaardile soetades läheb see aga maksma 600 krooni.
Elektriraudtee avalike suhete juhi Norbert Kaareste sõnul on kõik 30-päeva kaartide hinnad jäänud samaks – varemalt paberkandjal olnud 30-päeva kaart kanti üle plastkaardile hinda muutmata.
«Miks me ei toonud sõidukaardi hinda alla? Kasutage 30-päeva kaardi ostmiseks siis ID-piletit – see võimalus on olnud enne, see on ka täna,» ütles Kaareste, ning lisas: «Aga need inimesed, kellel enne ei olnud ID-kaarti või nad ei tahtnud enda isikut tõendavat dokumenti nii intensiivselt piletikandjana kasutada, siis nemad otsustasid osta paberkandjal pileti. Täna on neil see võimalus olemas, küll on paberkandja asendunud sõidukaardiga.»
Kui praegu jagatakse plastkaarte tasuta, siis tulevikus hakkavad need maksma 40 krooni.
Uues süsteemi kasutuselevõtuga kallinesid kuni kolme krooni võrra ka harva sõitvatele reisijatele mõeldud paberkandjal üksikpiletid. Elektriraudtee pressiesindaja sõnul jäeti paberkandjal üksikpilet alles paar korda aastas sõitvate reisijate huvides. «Nende puhul tõepoolest võib küsida, et kas on mõistlik osta sõidukaart, et parem osta siis paberkandjal üksikpilet, aga see on mõnevõrra kallim,» möönis ta ning lisas, et selliseid reisijaid on elektriraudteel väga vähe.
Uue plastkaardisüsteemi tõrgete kohta ütles Kaareste, et probleem võib kohati tekkida piletimüügiaparaatidega, mille kiipkaardilugeja tarkvara vajab uuendamist või kui lugeja on vigane. «Meie süsteemi rentija vahetab neid aparaate välja niipea kui rong on jõudnud balti jaama,» lisas ta.