Me kõik mäletame aastatetagust Islandi vulkaanipurset, mille tagajärjel lennuliiklus Euroopas praktiliselt peatus ja sajad tuhanded reisijad ootasid lennu-, rongi- ja bussijaamades kojupääsemist. Reisiabi telefonid olid punased ning reisiabi töötas selle paari pingelise nädala jooksul mitmekordse koormusega. Vahendati lennufirmade infot, aidati leida majutust, soovitati, kust ja kuidas osta rongipileteid.
Tavapärasest tihedamad tööpäevad on keskuses ka lennufirmade streikimise korral. Reeglina reisibüroodel otsustamisõigust sellisel juhul pole, aga reisifirma saab olla vahendajaks lennufirma ja reisija vahel. Need, kes on pileti ostnud lennufirma kodulehelt, peavad muidugi ise leidma võimaluse lennukompaniiga suhtlemiseks.
Aeg-ajalt tuleb ette ka olukordi, kus reisijad on jõudnud hotelli ja tuba neile anda ei ole. Näiteks ei ole broneering hotellini jõudnud või on tegu ülebroneerimisega. «Siingi on õnnelikumas olukorras need, kes majutuse reisibüroost ostnud, sest me saame alati otsida alternatiivseid variante ja tänavale kedagi ei jäta,» selgitab Kati Veskimägi Estravelist.
Kõige kurvemad on olukorrad, kui reisijad avastavad lennujaamas, et neil pole vajalikku viisat või ei ole reisidokument kehtiv. Enamasti on tegemist internetist omal käel reisi broneerinud inimestega. «Vahel saame kiirelt aidata reisiloa vormistamisega, näiteks USA puhul,» räägib Veskimägi. «Viisa saamine saatkonnast võtab aga reeglina mitu päeva ning planeeritud reisile võib see kriipsu peale tõmmata.»
Mõned näited Estraveli 24/7 tellimiskeskusesse laekuvatest kõnedest
Keeleprobleemid sihtkohas
Üks vanem inimene eksis reisil olles metsas ära, keeli ta ei osanud ja viimases hädas helistas tellimiskeskuse numbril. Reisikonsultant otsis välja kohaliku politsei ning reisija koduste numbrid, kes said edasi omavahel otsimist korraldada.