Harvad ei ole ka juhud, kus tarbijal on reisilt naasmiseks tagataskus vaid lubadus, et küll õigeks päevaks on ka pilet olemas.
2014. aasta algas ja lõppes pettustega
2014. aasta alguses sai tarbijakaitseamet hulgaliselt kaebusi seoses reisiettevõtja ThinkGreen Company OÜ täitmata kohustustega tarbijate ees. Tarbijad maksid ThinkGreen Companyle reisiteenuste eest, mida neile aga ei osutatud. Samuti ei tagastanud ettevõte reisiteenusteta jäänud tarbijatele nende tasutud summasid.
Kahetsusväärselt lõppes aasta samamoodi, kui reisiettevõtja Reisiks OÜ käitumismuster osutus äratuntavalt sarnaseks eelkirjeldatuga. Mõlema ettevõtte suhtes on politsei- ja piirivalveamet alustanud kriminaalmenetlust. Praeguseks on Reisiks tarbijakaitseametile teatanud ka oma maksejõuetusest.
ThinkGreen Company müüs üksnes ja Reisiks valdavalt üksikuid reisiteenuseid. Üksikuid reisiteenuseid (nt ainult lennupilet või ainult majutus) aga reisiettevõtte tagatisest hüvitada ei saa, vaid turismiseaduse järgi saab tagatist kasutada üksnes pakettreisilepingutest tulenevate kohustuste täitmiseks.
Seega – erinevalt pakettreisidest – peab tarbija üksikute reisiteenuste eest makstu tagasisaamiseks lootma ennekõike iseendale. Tulenevalt ThinkGreen Company ja Reisiksi juhtumitest on oluline, et tarbijad teaksid, mida pidada silmas regulaarlendudele piletite soetamisel.
Põhitõed regulaarlendudele piletite ostmisel
Regulaarlendude broneeringud tuleb piletiks vormistada piiratud aja, enamasti 24−72 tunni, jooksul. Kehtib seaduspära, et mida madalam hind, seda kiiremini tuleb broneeritud kohad välja osta.
Mõnede sooduskampaaniate ja lennufirmade (nt Ryanair, Easyjet jm odavlennufirmad) puhul ei saagi lendu broneerida, vaid tasuda tuleb kohe. Odavate lendudega ei ole kunagi nii, et näiteks novembris tehakse broneering ja pilet tuleb veebruaris. Vaid suhteliselt kõrged ja paindlike tingimustega (nt äriklassi) hinnad võimaldavad broneeringut pikemalt hoida, sedagi üksnes eeldusel, et konkreetsetel lendudel on veel piisavalt vabu kohti.