Postimees uuris Tallinki Romantikat

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Viimase nädala jooksul on Postimehega ühendust võtnud mitmed nördinud reisijad, kes kurdavad Tallinki laeval Romantika seisukorra üle. Postimees käis kohapeal asja kaemas.

Postimees külastas õhtupoolikul sadamas seisvat Romantikat, mille sisustus jättis üldiselt hea mulje, ehkki silma torkas ka palju kulunuid kohti. Laeval tegid ringkäiku laeva intendant Vahur Laug ning Tallink Grupi müügi- ja turundusdirektor Marina Jõgi.

Jõgi sõnul on 2002. aastal ehitatud Romantika Tallinki uue põlvkonna kruiisilaevadest kõige vanem, Baltic Queen aga hetkel kõige uuem. «Seetõttu on Romanika sisustus kahte laeva võrreldes kindlasti kohati rohkem kulunud,» tõdes ta.

«Teeme renoveerimisi jõudumööda, alles hiljuti vahetasime kajutites vaibad välja,» märkis Jõgi, et igal aastal leitakse eelarvest raha interjööri värskendamiseks. Laeva puhastatakse aga igapäevaselt.

Kella 16 ajal, paar tundi enne väljumist oli laeval normaalne olukord. Laug selgitas, et siseruumides on üks suitsuruum 7. tekil klaasuste taga ning suitsu saab teha ka välistekil. «Väga tundliku ninaga inimesed võivad haisu tunda uste juures. Tuleb ka ette, et suitsu tehakse kajutites, ehkki see pole lubatud. Suitsuhais imbub kohe vaipadesse ja kardinatesse ning kuigi me enne järgmist väljasõitu kajuteid tuulutame, võib väga tundliku ninaga inimene seda ikka tunda,» leidis mees.

 «Täna on siin terve päev tööd tehtud, ehk on kellelegi räpane mulje jäänud öösel, kui on palju rahvast ja midagi on kuskil ümber aetud,» arvas ta.

Küll tunnistas Laug, et aeg teeb oma töö ning siin-seal on täkkeid ning värvi maha kulunud. «Disaini ja materjali poolest on Romantika ikkagi oma aja laps,» lausus ta. Ehkki 12 aastat ei ole laeva puhul veel mingi vanus, märkis ta, et keskmiseks laeva elueaks peetakse ikkagi 30 aastat.

Tõepoolest on näha paljude kajutite ustel täkkeid, mis on tekkinud näiteks kohvriga sinna vastu minemisest. «See materjal ei ole tõesti kõige parem, kuid hiljem on sellega arvestatud ning uuemates laevades on kajutite uksed tugevamast materjalist, reljeefsete soontega, mistõttu ei jää täkked nii kergesti sisse,» rääkis Laug, et paraku ei ole Romantika laeval selle koha pealt midagi teha.

Seest vaatasime kajuteid pisteliselt. Mõni diivan oli kulunum või plekilisem kui teine ning seintel oli kriimustusi, kuid midagi eriti katkist silma ei torganud. Vaid showbaaris oli mõni diivan õnnetumas seisukorras.

Laugi sõnul tuleb kolme kuu jooksul umbes korra ette, et kajut on niivõrd ära lagastatud, et see tuleb ajutiselt müügist maha võtta. Laamendamist ta ei mäleta, kuid näiteks on maha aetud kleepuvat punast alkoholi, mistõttu tuleb teha vaibapesu ning kajut ei saa õhtuseks väljumiseks korda. Samuti on ette tulnud uputusi.

27. jaanuaril läheb Romantika nädalaks dokki hooldusesse, kus muuhulgas värskendatakse ka laeva sisustust. Sel ajal katkeb ka igapäevane liiklus Tallinna ja Stockholmi vahel. Sellist põhjalikku hooldust tehakse laevadele iga kahe aasta tagant.

Romantika alustas pärast viit aastat taas Tallinn-Stockholm liinil opereerimist eelmise aasta augustis.

Copy
Tagasi üles