Suvi ajab rongid puupüsti jalgrattaid täis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Teelemari Loonet
Copy
Täna Tartu rongile läinud Marlene Timmi pidas rattarohkusest suuremaks probleemiks madalaid perroone ja sõiduriista hoidikusse üles upitamist.
Täna Tartu rongile läinud Marlene Timmi pidas rattarohkusest suuremaks probleemiks madalaid perroone ja sõiduriista hoidikusse üles upitamist. Foto: Toomas Huik / Postimees

Suvised üritused ja ilusad ilmad toovad rongidesse tavalisest kordades rohkem jalgrattureid ning kohati segavad nende kokkukuhjatud sõiduriistad vagunis liikumist.

Edela- ja Elektriraudtee vagunites olevatesse rattahoidjatesse, mida on rongides üks või kaks, mahub kuus-seitse jalgratast, kuid suveajal on rattaga rongi tulijaid tihtipeale rohkem.

Teenindaja soovitas rongi asemel rattaga sõita

Sageli Pärnu-Tallinna suunal sõitev Olev (23) rääkis, et rattahoidja täissaamisel paigutatakse jalgrattaid kõikjale, kus vaba ruumi leidub. «Teenindajatele see eriti ei meeldi, sest see segab liikumist ja nad on siis kohati üsna tõredad,» ütles ta.

Ta kirjeldas juhtumit, kus Kiisa peatuses sisenes vagunisse, kus juba olid mõned jalgrattad, kümmekond põhikooliealist ratturit, kes oma sõiduriistad ruumipuudusel lihtsalt hoidiku alla kokku kuhjasid ja vahekäigus istmete vastu seisma toetasid. «Piletimüüjale see üldse ei meeldinud, et sealt ei saanud hästi läbi ja rattaid oli liiga palju,» kirjeldas noormees. «Ja ta nähvas ühele poisile, et ratas on sõitmiseks, et miks te siis sellega ei sõida, vaid ronite rongi.»

Edelaraudtee müügijuht Annemari Oherd ütles juhtumit kommenteerides, et ratturid on siiski nende rongidesse oodatud. «Jalgratturitega torisev klienditeenindaja väljendas oma isiklikku seisukohta ja läks selle juures üle teenindajale sobiliku piiri,» vabandas ta.

Rongifirmasid ratturite rohkus ei häiri

Oherd rääkis, et suvel reisib Edelaraudteega ilusa ilma ja väliürituste tõttu tõesti tavalisest rohkem jalgrattureid, kuid sellest tingitud probleemidest polnud ta kuulnud. «Seda, et rongidest laekuks signaale häiriva rattarohkuse kohta, ei või küll ütelda,» sõnas müügiesindaja.

Tema sõnul kaalub Edelaraudtee oma rongidesse täiendavate rattahoidjate lisamist, kuid seni võib rattaid paigutada kõigisse vagunitesse, tingimusel, et need vahekäikudes inimeste liikumist ei sega.

Elektriraudtee avalike suhete juht Norbert Kaareste kinnitas, et ka nende rongides on rattureid rohkem kui rattahoidjates kohti, kuid probleeme pole sellelt pinnalt veel tekkinud. «Hoidikud on kindlasti täis, aga siis saab rattaid vahekäikudes hoida,» ütles ta.

Reisijad on teenusega rahul

Ühenduse Eesti Rattarikkaks Tallinna koordinaator Mari Jüssi ei pidanud suvist rattauputust oluliseks kitsaskohaks. «Esiteks on see nii Edelaraudteel kui Elektriraudteel tasuta teenus,» tõi ta välja. «See on tegelikult väga hea, et Eestis üldse saab reisirongidesse ratast kaasa võtta.»

«Ma arvan, et kui suurte gruppidena suviti liikuda, ei saagi eeldada, et seal on kohe kohad olemas. See on pigem selline tipphooaja probleem,» lisas Jüssi.

Täna pärastlõunal Balti jaamas Tartu rongile läinud Marlene Timmi pole rongides rattarohkusest tingitud ruumipuudust kogenud, kuid täiendavaid rattahoidjaid võiks tema arvates rongidesse lisada küll. «Kõike võiks alati rohkem olla,» arvas neiu, aga lisas, et tema jaoks on ratta rongile tõstmine ja seejärel hoidikusse upitamine hoopis suuremaks probleemiks.

Tagasi üles