ASi Elektriraudtee linnalähirongides on kuumade ilmadega sõitmine muutunud reisijatele ebameeldivaks, kuna vanades rongides puudub võimalus vaguneid jahutada.
Kuumad ilmad muudavad rongisõidu ebameeldivaks
Olukorda ei paranda ka see, et vagunites on avatavad aknad, kuna aknaid on vähe, need on väiksed, ega suuda soojade ilmadega reisijatele piisavalt leevendust pakkuda.
Mitmete reisijate sõnul muutus probleem teravamaks just siis, kui Elektriraudtee rongid läbisid aastate eest uuenduskuuri, mistõttu vanad ja suuremad (avatavad) aknad uute ja väiksemate vastu vahetati.
ASi Elektriraudtee avalike suhete juht Norbert Kaareste tunnistas, et ettevõte on probleemiga kursis ja sellega tegelenud.
«Meie klienditeenindajad hoiavad rongides kõik aknad lahti ning meie hooldemeeskond on kinnitanud tamburite vaheuksed püsivalt avatud asendisse,» sõnas Kaareste.
Tänaste rongide puhul aga midagi enamat paraku teha ei saa.
«Me võime ju salongides aknaid ära võtta, aga mis saab siis reisijate ohutusest? Suurema avausega aknaid elektrirongide konstruktsioon paraku paigaldada ei luba.
Vanadesse rongidesse konditsioneeride paigaldamine aga nõuaks selliseid investeeringuid ja ülalpidamis-vahendeid, mida ei ole enam mõistlik ette võtta, teades, et juba 24 kuu pärast on näiteks Keila liinil sõitmas uued Stadler rongid,» märkis Kaareste.
Tema kinnitusel on uute, Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi raames soetatavate rongide puhul kõikides vagunites olemas konditsioneer ning praegused mured saavad sellega püsivalt lahendatud.
«Loodame, et ilmad siiski natukene jahenevad ning teeme omalt kõik, et uued rongid peatselt Eestisse jõuaks,» lisas Kaareste.