Norra odavlennufirma Norwegian on kauglendude hilinemiste tõttu klientidega pahuksisse läinud, Rootsi advokaat esitas kümne reisija nõuet koondava hagi Stockholmi kohtule.
Odavlennufirma kaevati lendude hilinemiste tõttu kohtusse
23. juulil läksid asjad Norwegiani jaoks päris valesti, kirjutab portaal trip.ee. Norwegiani lend DY7096 Los Angelesest Londonisse pidi plaanikohaselt väljuma kolmapäeva õhtul kell 20.30. Reisijad ja pagas olid juba lennukis, kui teatati, et väljalend hilineb 4 tunni võrra seoses ilmnenud mehaanilise probleemi likvideerimisega. Sajad reisijad veetsid öö pagasilintide lähedal.
Lennuk väljus lõpuks reedel kell 12.30, rohkem kui 40 tundi planeeritust hiljem. Reisijad hilinesid tööle, pulmadesse, Vahemere kruiisidele ja kaotasid ilmselt märkimisväärse summa kasutamata hotellibroneeringute näol.
Kui ameeriklastele on see esimene selline kogemus Norwegianiga, siis skandinaavlastele on see juba teatav rutiin. Väidetavalt opereerib Norwegian kõiki oma kauglende vaid kolme lennukiga, kuigi Norwegian ise seda eitab. Kuid kõikide hilinemiste puhul on Norwegian hiilinud kõrvale reisijatele kompensatsiooni maksmisest, viidates tehnilistele probleemidele.
Nüüd on Norwegiani suhtumisest mõõt täis saanud Rootsi advokaadil Stephen Erikssonil, kelle kümme reisija nõuet koondav hagi tuleb Stockholmi kohtus arutusele augusti lõpus. Materjali selleks on Norwegian pakkunud piisavalt. Viimaste näidetena hilines juunis Floridast Oslosse lennanud Norwegiani lend 44 tundi ja Stockholmist Los Angelesse suunduv lennuk rohkem kui ööpäeva.
Erikssoni hinnangul puudutavad Norwegiani hilinemised kokku 35 000 reisijat. Vastavalt Euroopa Liidu seadusandlusele on reisijatel õigus kauglendude puhul 600 euro suurusele kompensatsioonile, kui väljalend hilineb üle 3 tunni. Enamasti on Norwegian kompensatsiooni maksmisest keeldunud, viidates erakorralistele asjaoludele, mis ei ole lennufirma kontrolli all.