Stjuardessid tahavad seksobjekti mainest vabaneda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Teelemari Loonet
Copy
Lennufirma Ryanair stjuardesside kalender.
Lennufirma Ryanair stjuardesside kalender. Foto: flightglobal.com

Stjuardessid võitlevad selle eest, et lennufirmad lõpetaks reklaamides nende seksobjektidena kasutamise.

Austraalia Pardatöötajate Ühingu (FAAA) väitel suurendab selliste kampaaniate korraldamine stjuardesside vastu suunatud seksuaalset ahistamist, vahendab Telegraph.

Eriti halva näitena tõi ühing välja Vene lennufirma Aeroflot reklaami, milles stjuardessid riideid seljast heidavad ja lennukit pesevad.

Pahameelt on tekitanud ka firma Virgin Atlantic 25. aastapäeva puhuks tehtud reklaam, milles reisijad üksisilmi kauneid stjuardesse vahivad.

«Säärane provokatiivne reklaam, mis pardatöötajaid sellises valguses näitab, pole Austraalias vastuvõetav ega tohiks ka kusagil mujal seda olla,» ütles Jo Ann Davidson FAAAst.

«Need reklaamid näitavad pardatöötajaid justkui osa müüdavast kaubast. See saadab välja vale sõnumi ja suurendab ohtu, et töötajaid võidakse seksuaalselt ahistada ja ära kasutada,» põhjendas Davidson.

Seksistlike reklaamide põhjuseks peab FAAA tagurlike vaadetega meessoost juhte, kes pardatöötajatesse üleolevalt suhtuvad. Davidsoni sõnul kavatseb ühendus reklaamide küsimusega ka Rahvusvahelise Transpordiföderatsiooni poole pöörduda.

Tagasi üles